شناسهٔ خبر: 49778709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار اعلام کرد:

آموزگاران چهارمحال و بختیاری در دوران شیوع کرونا عملکرد مطلوبی داشتند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعطیلی فیزیکی مدارس در زمان شیوع کرونا گفت: آموزگاران این استان در دوران شیوع ویروس کرونا عملکرد مطلوبی در فضای مجازی داشتند.

صاحب‌خبر -

اقبال عباسی روز شنبه در آیین نمادین بازگشایی مدارس چهارمحال و بختیاری در مجتمع شبانه‌روزی عشایری دخترانه دوپلان شهرستان کیار وابسته به آموزش و پرورش عشایری با گرامی‌داشت تقارن هفته دفاع مقدس، فصل بازگشایی مدارس و اربعین حسینی تاکید کرد: تعلیم و تربیت همراه با معنویت منجر به ساختن اسطوره‌ها و قهرمان‌ها خواهد شد.
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره" علی لندی" از اهالی روستای لندی چهارمحال و بختیاری و دانش‌آموز یکی از مدرسه‌های شهرکرد افزود: این دانش‌آموز با روحیه ایثار و فداکاری و از جان‌گذشتگی خود به دل آتش زد تا جان افراد دیگری را نجات دهد.
عباسی تصریح کرد: آموزگاران با تلاش‌های شبانه‌روزی خود توانایی، دانش و قدرت را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند و در تعلیم و تربیت آنان نقش اصلی را ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری برخی کلاس‌های درس به‌صورت غیرحضوری و بعضی دیگر به‌طور حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌علت شیوع ویروس کرونا یادآور شد: بعد از انجام واکسیناسیون، به احتمال قوی کلاس‌های درس حضوری برگزار می‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اقدامات دولت در شهرستان کیار و به‌خصوص دهستان مشایخ یادآور شد: برای جاده ناغان به دوپلان ۶۰۰ میلیارد ریال، جاده دوپلان به فیروزآباد ۴۰۰ میلیارد ریال، جاده فیروزآباد به بره‌مُرده ۵۰۰ میلیارد ریال، گٍل‌سفید به لردگان یک‌هزار میلیارد ریال، بروجن به سبزکوه ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و یا هزینه شده است.
عباسی با اشاره به انجام عملیات گازرسانی به روستاهای برنجان تا دورک و بهسازی روستاهای شهرستان کیار گفت: به‌تازگی قرارداد احداث جاده گورمیزه اردل به دوپلان با ۲ هزار  میلیارد ریال اعتبار بسته شد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال تحصیلی گذشته به‌علت شیوع ویروس کرونا دانش‌آموزان در مدارس حضور نیافتند.
فرحناز قائدامینی تاکید کرد: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس همزمان با سال تحصیلی جدید به‌تدریج حضوری می‌شود.
وی شعار سال تحصیلی جدید را با توجه به تقارن فصل بازگشایی مدارس و اربعین حسینی «تعلیم و تربیت کیفی در سایه عطر حسینی» دانست و افزود: معلمان با الگوگیری درس گرفتن از سیره معصومین و امام حسین (ع)، دانش‌آموزان را تربیت کنند.
قائدامینی تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا کیفیت آموزش از طریق فضای مجازی کاهش یافته و حضوری شدن مدرسه‌ها در ارتقای کیفی آموزش مؤثر است.
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره علی لندی و روحیه ایثار و فداکاری او یادآور شد: لندی از دانش‌آموز دبیرستان شهید مجتبی استکی شهرکرد قرار بود امسال در پایه نهم تحصیل کند اما برای نجات ۲ انسان دیگر، جان خود را فدا کرد و به اسطوره تبدیل شد.
قائدامینی اظهار داشت: در دوران شیوع ویروس کرونا زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی در نقاط مختلف استان تا حد ممکن تامین و فراهم شد اما در سال تحصیلی جاری شبکه آموزشی شاد به‌طور کمک آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، علی لندی نوجوان اهل روستای لندی چهارمحال و بختیاری و دانش‌آموز دبیرستان شهید مجتبی استکی شهرکرد، پنجشنبه ۱۸ شهریورماه سال‌جاری پس از وقوع آتش‌سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه در ایذه خوزستان، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا آتش از آن‌ها، خود گرفتار آتش شد و با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام و بستری شد.
این نوجوان فداکار صبح روز جمعه دوم مهرماه جاری در اصفهان جان خود را از دست داد.
آمار دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۱۳ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی بود.
دوپلان مرکز دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار در ۱۰۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

افزایش پهنای باند اینترنتی دهستان مشایخ چهارمحال و بختیاری سرعت یابد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تسریع در روند رفع مشکل اینترنت دهستان مشایخ شهرستان کیار گفت:‌ به‌منظور افزایش پهنای باند اینترنت در این دهستان اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نباید کوتاهی و سهل‌انگاری کند.

اقبال عباسی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در روستای دوپلان مرکز دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار تاکید کرد: نشستی به‌منظور رفع مشکلات زیرساخت‌های ارتباطی از جمله اینترنت در این دهستان برگزار و نسبت به انتخاب یک پیمانکار قوی برای تسریع در روند این مهم اقدام شود.

وی افزود: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری باید نسبت به پرداخت هزینه حفاری این طرح اقدام و نسبت به تامین امنیت کابل و تجهیزات خود در زمان بارندگی و برف‌روبی اقدام کند.

عباسی تصریح کرد: به‌منظور تامین اعتبار مورد نیاز برای تعیین تکلیف و بازسازی مدرسه‌های تخریبی چهارمحال و بختیاری پیگیری لازم از طریق وزارت آموزش و پرورش انجام شود.

وی با اشاره به آلودگی کارخانه خمیرمایه ناغان یادآور شد: پساب این کارخانه پس از ورود به رودخانه، سلامت دانش‌آموزان مدارس حاشیه این رودخانه را تهدید می‌کند.

عباسی اظهار داشت: هیچ‌کدام از شرکت‌های خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری بدون هماهنگی حق قطع انشعاب مدارس به بهانه بدهی را ندارند و در غیر این‌صورت با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: شاخص‌های بازگشایی در مدارس چهارمحال و بختیاری مانند تامین نیروی انسانی، توزیع کتاب‌های درسی و کالبد مدارس علاوه بر وجود محرومیت و کمبودها در استان مطلوب است.

محمدرضا رزاقی تاکید کرد: در سال‌جاری براساس ابتکار وزارت آموزش و پرورش هر کدام از اعضای شورای معاونان به‌عنوان مسوول معین در یک استان برای بررسی وضعیت بازگشایی مدارس انتخاب شدند.

رزاقی تصریح کرد: ۷۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری به‌علت پراکندگی جکعیت دانش‌آموزی، شرایط بازگشایی حضوری را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی در استان گفت: تعداد دانش‌آموزان در مدارس مناطق روستایی و محروم این استان پائین بوده که باعث امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری شده است.

فرحناز قائدامینی انجام کلاس‌بندی یکپارچه و ثبت‌نام دانش‌آموزان را براساس سامانه اعلام و تاکید کرد: ۸۴ درصد کلاس‌بندی‌ها انجام و ۹۰ درصد دانش‌آموزان وارد شبکه شاد شده‌اند.

وی یادآور شد: ۱۰ درصد دانش‌آموزان نیز نیز به‌علت نبود زیرساخت‌های آموزش مجازی نمی‌توانند از شبکه شاد بهره‌مند شوند.

قائدامینی به کمبود یک‌هزار و ۸۹۰ معلم در چهارمحال و بختیاری برای سال تحصیلی جاری اشاره و تصریح کرد: این کمبود از روش‌های مختلف جبران شده اما همچنان این استان با کمبود معلم مواجه است.

وی اظهار داشت: سال تحصیلی چهارمحال و بختیاری در مدارس زیر ۱۰۰ دانش‌آموز به‌صورت حضوری، در مدارس بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دانش‌آموز به‌صورت ترکیبی و در مدارس بالای ۳۰۰ نفر با نظر شورای مدرسه در برخی پایه‌ها حضوری و در بعضی پایه‌ها مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به‌واسطه ایجاد زیرساخت مناسب برای دسترسی دانش‌آموزان به اینترنت و استفاده از شبکه شاد، در دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار ۱۵ روستا شناسایی شد که نیاز به ارتقای اینترنت از نسل دوم به سوم و چهارم دارند.

مرتضی بلالی تاکید کرد: تجهیزات مخابراتی چهارمحال و بختیاری و هشت استان دیگر کشور با برند نوکیا از یک شرکت فنلاندی است که این شرکت در آغاز تحریم‌ها از کشور خارج شد.

وی افزود: استان‌های دیگر از برندهای هوآوی و اریکسون استفاده می‌کنند که تجهیزات آن‌ها به‌وفور از چین وارد ایران می‌شود.

بلالی تصریح کرد: پیگیری‌ها از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ورود تجهیزات مورد نیاز به‌منظور برقراری اینترنت در ۱۵ روستای دهستان مشایخ انجام و تجهیزات در پنج روستا نصب شده که تا ۱۰ روز آینده سایت آن‌ها روشن خواهد شد.

وی یادآور شد: در شهرستان کیار ۴۶ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای فیبر نوری تامین و هزینه شده که از مرکز مخابرات ناغان تا روستای گِل‌سفید اجرا شده است.

بلالی با اشاره به آماده بودن پیمانکار برای اتصال فیبر نوری از روستای گِل‌سفید به روستاهای جوزستان تا برنجگان دهستان مشایخ شهرستان کیار اظهار داشت:‌ علاوه بر تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده اما نتوانستیم مجوز حفاری از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری دریافت کنیم.

نظر شما