شناسهٔ خبر: 67278540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کردستان:

هدف از اوقات فراغت شکوفایی کارکردهای فردی است

دلنیا گوهری‌نژاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: هدف از اوقات فراغت رفع خستگی، سرگرمی و فرصتی برای رشد و شکوفایی کارکردهای فردی است.

صاحب‌خبر -

علی اصغر دریایی امروز (۳۱ خرداد) در یکصد و بیست و سومین جلسە شورای فرهنگ عمومی استان کە در دفتر نماینده ولی فقیە برگزار شد، اوقات فراغت را فرصتی طلایی برای رشد فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: اوقات فراغت مفهومی نو و تازە در جوامع امروزی است کە با تغییر سبک زندگی جوانان روزبەروز در حال افزایش است.

وی عنوان کرد: چگونە گذراندن اوقات فراغت تاثیر در خور توجهی بر زندگی فردی و اجتماعی جوانان دارد.

دریایی بیان کرد: اکثر افراد دیدگاە متفاوتی نسبت بە اوقات فراغت دارند، اما آنچە کە مسلم است این است کە اوقات فراغت یک فعالیت غیر اجباری بودە و با اوقات بیکاری متفاوت است.

وی اضافە کرد: از آنجایی کە اکثر رویکردهای جوامع بە سوی فردگرایی در حرکت است، برنامە و هدف ما از اوقات فراغت باید حرکت بە سمت کارهای تیمی و گروهی باشد، زیرا فردگرایی زمینەساز مشکلات فردی و اجتماعی و روحی است.

دریایی ادامە داد: اوقات فراغت یک امر فرابخشی است کە ارتباط مستقیمی با فرهنگ و اقتصاد جامعە دارد.

وی ادامە داد: هدف از اوقات فراغت رفع خستگی، سرگرمی و ایجاد فرصت برای رشد و شکوفایی کارکردهای فردی است.

دریایی با اشارە بە اینکە اوقات فراغت باید جنبە فرهنگی و تربیتی داشتە باشد، اضافە کرد: بە منظور سلامت و اثرگذاری فعالیت‌های اوقات فراغت سعی کردەایم آن‌ها را بە صورت ابتکاری و جذاب و در قالب لیگ همچون لیگ نماز، لیگ کتابخوانی و ...پیش ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از افتتاح سینمای دهگلان خبر داد و گفت: همچنین در آیندەای نەچندان دور سینمای دیواندرە نیز افتتاح خواهد شد.

علی اصغر دریایی خاطرنشان کرد: کلیە فعالیت‌های فرهنگی همچون جشنوارە شعر رضوی، خوشنویسی، جشن هنر، آیین بزرگداشت معلم، جشن گولان، شمیم رضوی و آواها و نواها با کمک هنرمندان برگزار شدە است.

وی در پایان یادآور شد: همچنین با کمک هنرمندان هشتم تیرماە سال جاری بزرگترین رویداد ملی را برگزار خواهیم کرد، زیرا هنرمندان می‌دانند کە مشارکت اقتدار و اقتدار امنیت را بە دنبال دارد.

اوقات فراغت تأثیر بسزایی در رشد جوانان دارد

در ادامە این جلسە آمنە غلام‌ویسی مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: برنامەریزی برای گذران اوقات فراغت جوانان یکی از اولویت‌های ادارە ورزش و جوانان است.

وی عنوان کرد: در سال گذشتە قریب‌ بە ۱۱٥ عنوان برنامە اوقات فراغت در استان کردستان برگزار شد کە حدود ٦۱۳ نفر در این برنامەها شرکت کردەاند.

غلام‌ویسی بیان کرد: آنچە کە از دیدگاە عامیانە متصور می‌شود این است کە اوقات فراغت زمانی زائد و اغلب تحت عنوان اوقات بیکاری از آن یاد می‌شود، اما واقعیت آن است کە اوقات فراغت و چگونە گذراندن آن تاثیر بسزایی در ارتقاء رشد همەجانبە جوانان دارد.

وی اضافە کرد: براساس برنامەریزی و اعلام وزرات ورزش و جوانان، ماموریت اوقات فراغت در سه محور بهبود و اصلاح سبک زندگی مبنی بر ارزش اسلامی و دینی، ارتقا هویت ملی و انقلابی، مهارت آموزی و ارتقا شغلی جوانان تعیین شدە است.

انتهای پیام

نظر شما