شناسهٔ خبر: 67278541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار اردبیل:

شهید آیت‌الله رییسی باور عمیق به مردمی‌سازی امور داشت

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: رییس جمهور شهید آیت‌الله رییسی باور و اعتماد عمیق به مردمی‌سازی امور در ابعاد مختلف و حوزه‌های متعدد کشور داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان صبح پنجشنبه در نشست فعالان سازمان‌های مردم نهاد در استانداری اردبیل، اظهار کرد: در دولت سیزدهم با بها دادن به سرمایه‌های انسانی به ویژه جوانان و نوجوانان بستر خوبی فراهم شد تا گروه‌های جهادی و مردمی بتوانند در حوزه‌های مختلف کارها را به دور از هرگونه وابستگی به نظام اداری اجرا و عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: این گروه‌ها و تشکل‌ها با احساس مسئولیت در سنگرهای مختلف حاضر شده و سعی آنها بر این بود تا نشان دهند که بدون بروکراسی اداری می‌توان با تکیه بر توان داخلی در ابعاد مختلف به پیشرفت و توسعه امیدوار بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دغدغه‌های مهم مسئولان کشور به ویژه رئیس جمهور شهید اعلام کرد و گفت: در این حوزه نیز بیشترین تاکید بر فعال بودن تشکل‌های مردم پایه بود تا در یک ساختار پیشگیرانه و رفتارهای عقلانی زمینه برای کاهش آسیب‌ها، افزایش اعتماد عمومی و سلامت جامعه فراهم آید.

قاسمیان به فعالیت بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ تشکل و گروه جهادی در استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: استان اردبیل در شکل‌گیری تشکل‌های مردم نهاد مذهبی، دینی، اجتماعی و در راستای تقویت نظام خیر و احسان پیشقدم بوده و در کنار آن امر مدرسه‌سازی، مسجدسازی و کتابخانه‌سازی با مشارکت خود مردم در ابعاد مختلف در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ارتقای سرانه آموزشی در استان اردبیل فعالیت‌های خوبی را با همراهی خیران در مجمع خیران مدرسه‌ساز استان شاهد هستیم و قرار است در ساخت بیش از یک‌هزار کلاس درس مشارکت خیران مدرسه‌ساز را با توانی مضاعف شاهد باشیم.

قاسمیان اضافه کرد: در ایام کرونا تشکل‌های مردمی با جلب مشارکت‌های فراگیر سعی کردند تا در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و سایر مساعدت‌های مردمی پیشتاز عمل کرده و کارنامه قابل قبولی را در استان به نمایش بگذارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: قطعاً راه حمایت دولت مردمی از این تشکل‌ها در دولت‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم آرمان شهید آیت‌الله رئیسی در حمایت و تقویت از نهادهای مردمی ادامه پیدا کند.

نظر شما