شناسهٔ خبر: 49778655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: هم‌اکنون ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد کشور به تحصیل مشغول هستند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رزاقی روز شنبه در آیین نمادین بازگشایی مدارس چهارمحال و بختیاری در مجتمع شبانه‌روزی عشایری دخترانه دوپلان شهرستان کیار وابسته به آموزش و پرورش عشایری تاکید کرد: این تعداد دانش‌آموز در یک‌هزار و ۳۵۰ مدرسه شاهد و در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در حال تحصیلند.
وی با اشاره به تقارن فصل بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی افزود: مدارس کشور با محوریت مدرسه‌های شاهد باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشتاز باشند.
رزاقی بازگشایی مدارس را آغاز جریان یادگیری اعلام و تصریح کرد: رزمندگان ایرانی در هشت سال دوران دفاع مقدس همانند قیام امام حسین (ع) اقدام کردند.
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره دانش‌آموز "علی لندی" یادآور شد: در دوران دفاع مقدس جوانان و دانش‌آموزان زیادی از این قبیل فداکاری‌ها داشتند.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آگاهی، ایمان و تجلی عمل، جریان دانش‌آموزانی مانند علی لندی و شهید حسین فهمیده را قابل رویت می‌کند.
وی گفت: باید استعدادها، قابلیت‌ها و توانایی‌ها را بشناسیم و توانمندی خود را باور کنیم.
وی گفت: علاوه بر شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته اما حرکت تعلیم و تربیت در کشور تعطیل نشد.
رزاقی تاکید کرد: امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای شود که بتوان زمینه برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت نیمه‌حضوری و حضور را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، آمار دانش‌آموزان چهارمحال وبختیاری در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۱۳ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی بود.
دوپلان مرکز دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار در ۱۰۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما