شناسهٔ خبر: 67278545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان امور اجتماعی:

کوچک‌سازی دولت و مردمی سازی رویکرد رییس جمهور شهید بود

اردبیل- معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی گفت: در دولت شهید رییسی تلاش بر این بود تا دولت کوچک شده و در نقطه مقابل مردمی‌سازی و واگذاری امور به سازمان‌های مردم نهاد تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ولیئی صبح پنجشنبه در نشست سازمان‌های مردم نهاد در استانداری اردبیل، اظهار کرد: تشکیل سازمان‌های مردم نهاد به صورت جدی در ۲ دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته و در دولت سیزدهم رئیس جمهور شهید اهتمام جدی داشت تا کارها با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی اجرایی و عملیاتی شود.

وی فرهنگ‌سازی، مطالبه‌گری و تقویت رویکرد حمایت از سازمان‌های مردم نهاد را جز دغدغه‌های رئیس جمهور شهید برشمرد و تصریح کرد: بیش از ۲۲۰ هزار تشکل مردم نهاد در کشور ثبت شده که ۸۵ درصد این نهادها در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی تنوع فعالیت این تشکل‌ها را در حوزه خیرخواهانه، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی یادآور شد و گفت: نقش دولت در این بین سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری است تا به دور از تصدی‌گری بتواند کارها را به خود مردم واگذار کند.

ولیئی افزود: در جلسات مختلف به ویژه در ضیافت ماه رمضان امسال که با حضور خیران در روز ۶ فروردین ماه و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، شهید آیت‌الله رئیسی سعی کرد تا ابعاد مختلف فعالیت‌ها در این حوزه را تبیین کرده و به تقویت و توسعه فعالیت‌های مردم پایه تاکید کند.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را با پشتوانه این نهادها و تشکل‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما آمادگی حمایت مالی و سایر پشتیبانی‌ها را از نهادهایی همچون بهزیستی، کمیته امداد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش داریم تا شاهد تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

ولیئی از تدارک سامانه یکپارچه برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در کشور خبر داد و اضافه کرد: این سامانه که مشابه اسنپ نیکوکارانه است، سعی می‌کند تا در حوزه‌های مختلف خدماتی را ارائه کرده و نسبت به جلب مشارکت‌های مردمی در ابعاد مختلف فعالیت کند.

وی استقرار نظام خیر و احسان را با حمایت و پشتیبانی دولت سیزدهم در سه سال اخیر یادآور شد و بیان کرد: حرکت‌ها و فعالیت‌ها به نحوی است که تلاش بر تقویت مؤلفه‌های همگرایی بیشتر است تا بر اساس سند تحول اجتماعی بتوان جلب مشارکت‌های بیشتر مردمی را انجام داد.

ولیئی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی فرش قرمز را برای فعالان این تشکل‌ها پهن کردیم تا از ظرفیت آنها استفاده کرده و بر این باوریم این تشکل‌های مردم پایه می‌تواند واسط دولت و ملت باشد.

وی تصریح کرد: با تکیه بر فعالیت این مجموعه‌ها می‌توان دولت را کوچک و در نقطه مقابل به تشکل‌ها میدان داده و در همین استان اردبیل فعالیت ۲ هزار تشکل در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه خیر و احسان و مدرسه‌سازی ظرفیت عظیمی است که به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی گفت: در این بین فعالیت گروه‌های جهادی نیز قابل تحسین است تا کاستی‌های کشور در حوزه عمران، آبادانی و پیشرفت برطرف شود.

نظر شما