شناسهٔ خبر: 67278951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشکل‌های مردم‌نهاد شرکت پیمانکاری نیستند

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی گفت: تشکل‌های مردم نهاد به عنوان حلقه‌های واسطه بین مردم و حاکمیت هستند.

صاحب‌خبر -

محسن ولیئی صبح امروز در نشست تشکل‌های مردمی استان اردبیل کفت: رییس جمهور شهید دغدغه جدی و توجهی مهربانانه به حلقه‌های تشکل‌های مردم نهاد داشت تا از ظرفیت آنها برای انجام بسیاری از کار‌ها و امور استفاده کند.
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی افزود: در دولت سیزدهم شخص رییس جمهور شهید و اعضای کابینه با ارج نهادن به فعالیت‌های تشکل‌های مردم نهاد همواره حامی آنها بوده و همه ساله در چندین نوبت به ویژه ایام ماه رمضان شاهد تشکیل نشست و جلسات با حضور خیران و اعضای تشکل‌های مردم نهاد بودیم و رییس جمهور شهید سعی می‌کرد تا مسائل بسیاری را با این مجموعه‌ها مطرح کند.
به گفته او، در اوایل امسال نیز این نشست برگزار و ضرورت توسعه فعالیت‌های مردم پایه مورد تاکید قرار گرفت تا زمینه برای استقرار نظام خیر و احسان در دولت سیزدهم بیشتر فراهم آید.
ولیئی افزود: با استفاده از ظرفیت تشکیل‌های مردم‌نهاد می‌توان آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده و در کنار سازمان بهزیستی و سایر مجموعه‌ها بتوان اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.
او در ادامه تصریح کرد: سازمان امور اجتماعی همواره سعی کرده تا با کمک به دستگاه‌های مختلف نظیر بهزیستی، آموزش و پرورش و سایر مجموعه‌ها گره‌گشای مشکلات آنها در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی به تدارک سازمان کارآمد و منسجم با هدف ارائه خدمات به تشکل‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: این مجموعه در قالب اسنپ نیکوکارانه سعی می‌کنند تا در حوزه‌های مختلف بستر و زمینه جلب مشارکت مردم و روان‌سازی امور را انجام دهند.
ولیئی از تشکل‌های مردم نهاد به عنوان حلقه‌های واسطه بین مردم و حاکمیت یاد کرد و ادامه داد: این تشکل‌ها شرکت پیمانکاری نیستند که مأموریت و وظیفه جداگانه از دیدگاه‌های دولت را در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهند بلکه این مجموعه‌ها می‌توانند به فعالیت‌های اقتصادی پرداخته و از سود آن به جامعه هدف کمک‌رسانی کنند.

نظر شما