شناسهٔ خبر: 49764301 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با حضور ۲۱۳ هزار و ۷۰۵ دانش آموز؛

زنگ سال تحصیلی جدید به صورت نمادین در مدارس چهارمحال و بختیاری نواخته شد

زنگ آغاز سال تحصیلی برای ۲۱۳ هزار و ۷۰۵ دانش آموز در دو هزار و ۸۳۲ مدرسه به صورت نمادین در مدارس منتخب سراسر استان به صدا درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، زنگ آغاز سال تحصیلی برای حدود ۲۱۳ هزار و ۷۰۵ دانش آموز در دو هزار و ۸۳۲ مدرسه به صورت نمادین در مدارس منتخب سراسر استان به صدا درآمد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری هم به همراه مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولان استانی با حضور در آموزشگاه شبانه روزی عشایری روستای دوپلان بخش مشایخ در میان دانش آموزان حاضر شد و زنگ آغاز سال تحصیلی را در آنجا به صدا درآورد.

بیشتر بخوانید

شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری هم امروز در همان محل برگزار خواهد شد.

اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص بازگشایی مدارس در رابطه با آغاز رسمی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

«ماه مهر، فصل شکوفه ریزان گلبرگ‌های گل سرخ زندگی عالمانه و فرهیختگی برای همه‌ی جویندگان علم و دانش اسـت، شروع ماه مهر فصل تندیس استمرار پایداری و استقامت برای جویندگی اسـت.

بیاییم برای فصل شکفتن حقایق سر تعظیم فرود آورده و بر مهربانی‌های آن لبخند و بر دستان پر مهرش بوسه‌های تکریم زنیم تا شاهد شکوفائی ایرانی سرافراز باشیم.

ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، به اطلاع همه دانش آموزان و اولیای گرامی می‌رساند؛ تمامی مدارس استان، فعالیت آموزشی و تربیتی خود را رسماً از امروز شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۰ آغاز کرد و جریان یاددهی و یادگیری برای هیچ دانش ¬آموزی متوقف نخواهد شد.

مدیران واحد‌های آموزشی با مشارکت شورای مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان و با رعایت حداکثری دستورالعمل¬‌های بهداشتی و اجرای دقیق ضوابط و مقررات مرتبط با ایمنی و بهداشت، سلامت معلمان، کارکنان، دانش آموزان و مراجعان احتمالی را نظارت می‌نمایند. همچنین آموزش‌های تلویزیونی به‌عنوان مکمل آموزش ¬های حضوری ارائه خواهد شد.

با توجه به فراگیری و پوشش بالای این رسانه، مدیران محترم مدارس و معلمان با ارجاع دانش‌آموزان، پاره‌ای از فعالیت یادگیری دروس، رفع اشکال و تعمیق یادگیری را در این بستر آموزشی پیگیری می‌نمایند.

همچنین تا زمانی که امکان فعالیت‌های حضوری تمام وقت دانش آموزان مطابق برنامه هفتگی آن‌ها در سال تحصیلی (۱۴۰۱-۱۴۰۰) فراهم نباشد، ترکیبی از روش¬‌های حضوری و غیرحضوری (شبکه شاد) برای آموزش دانش ¬آموزان ضرورت دارد.»

انتهای پیام/ف

نظر شما