شناسهٔ خبر: 49778210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری شورای آموزش و پرورش در منطقه دوپلان شهرستان کیار

مریم بیگی

شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش و به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری در روستای دوپلان از توابع شهرستان کیار به‌منظور بررسی مشکلات آموزشی در مدارس منطقه مشایخ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

اقبال عباسی سوم مهرماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در منطقه مشایخ از توابع شهرستان اردل با تاکید بر حل مشکل اینترنت این منطقه، اظهار کرد: باید برای افزایش پهنای باند اینترنت در این منطقه اقدامات اساسی صورت بگیرد، اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در استان است و نباید به بهانه‌های مختلف از جمله صدور مجوز و .... در انجام این کار تعلل کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در اسرع وقت جلسه‌ای برای رفع مشکلات زیرساخت‌های ارتباطی از جمله اینترنت در منطقه مشایخ از توابع شهرستان اردل برگزار شود، دسترسی به اینترنت پرسرعت حق طبیعی مردم در این منطقه است و باید برای این منظور یک پیمانکار قوی انتخاب شود.

وی بیان کرد: برای حفاری و عبور فیبر نوری باید اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه حفاری را در اراضی که مقرر شده فیبر نوری از آنجا عبور داده شود، پرداخت کند، همچنین باید شرایطی فراهم شود تا در زمان بارندگی و برف‌روبی در حریم راه مشکلی برای فیبر نوری ایجاد نشود.

عباسی در خصوص تعیین تکلیف مدارس تخریبی در چهارمحال و بختیاری، گفت: با تخصیص اعتبارات اندک نمی‌توان ظرف یک مدت کوتاه مدارس تخریبی را ایمن کرد، باتوجه به افزایش قیمت‌ها باید اعتبار قابل توجهی به این مسئله اختصاص پیدا کند، برای تخصیص اعتبار نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش ارسال شود تا بتوان ظرف مدت معین مدارس تخریبی را تعیین تکلیف و بازسازی کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آلودگی کارخانه خمیرمایه ناغان، بیان کرد: پساب این کارخانه وارد رودخانه می‌شود و سلامت دانش‌آموزانی که در مدارس حاشیه این رودخانه قرار دارند، به خطر می‌افتد باید تدبیری برای حل این مشکل اندیشیده شود، همچنین بحث تعمیر و احداث سرویس بهداشتی در مدارس مدنظر باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان اجازه قطع انشعاب مدارس به بهانه بدهی را بدون هماهنگی ندارند، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، خلاف مصوبه شورای تامین استان است و با شرکت مربوطه برخورد لازم صورت می‌گیرد.

۷۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری شرایط بازگشایی به‌صورت حضوری را دارند

عباسی در پایان در خصوص بازگشایی مدارس، توضیح داد: بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت رنگ‌بندی صورت می‌گیرد، در وضعیت قرمز بازگشایی انجام نخواهد شد، پیش‌بینی می‌شود با تکمیل واکسیناسیون گروه‌های هدف در آبان‌ماه شاهد بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری باشیم.

در ادامه جلسه محمدرضا رزاقی- مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: خوشبخانه باوجود محرومیت و کمبودها شاخص‌های بازگشایی در مدارس این استان مطلوب است، مواردی مانند تامین نیروی انسانی، توزیع کتب درسی و کالبد مدارس در شاخص‌های آمادگی مدارس برای بازگشایی موثر است.

وی افزود:امسال طبق ابتکار وزارت آموزش و پرورش هرکدام از اعضای شورای معاونان به‌عنوان مسئول معیین در یک استان به انتخاب خودشان برای بررسی وضعیت بازگشایی مدارس انتخاب شدند و گزارش اقدامات چهارمحال و بختیاری در باحث بازگشایی مدارس به‌صورت مکتوب و واقعی به شورای معاونان ارسال می‌شود.

رزاقی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری شرایط بازگشایی به‌صورت حضوری را دارند، عنوان کرد: این مسئله به‌علت پراکندگی جمعیت دانش‌اموزی در این استان است که یک نقطه قوت محسوب می‌شود و باید از این فرصت استثنایی به‌عنوان یک مزیت استفاده کرد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود معلمان توانمند در بحث تولید محتوا در چهارمحال و بختیاری، گفت: می‌توان با همکاری صدا و سیمای محلی استان و تهران برنامه‌های آموزشی ضبط در برخی پایه‌های خاص ضبط و به تهران ارسال شود.

مدارس زیر ۱۰۰ دانش‌آموز حضوری است

در پایان جلسه فرحناز قائدامینی- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به پراکندی جمعیت دانش‌آموزی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عموما تعداد دانش‌اموزان در مدارس مناطق روستایی و محروم کم است و امکان برگزاری کلاس به‌صورت حضوری فراهم شده است.

وی افزود: کلاس‌بندی یکپارچه و ثبت‌نام دانش‌آموزان بر اساس سامانه انجام شده است، حدود ۸۴ درصد کلاس‌بندی انجام شده و حدود ۹۰ درصد دانش‌اموزان وارد شبکه شاد شده‌اند، ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز به‌علت نبود زیرساخت‌های آموزش مجازی این امکان برای آن‌ها فراهم نیست، نمی‌توان از شاد به‌عنوان یک آیتم کمک آموزشی صرف‌نظر کرد.

قائدامینی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۸۹۰ معلم کمبود داشتیم، گفت: این کمبود از روش‌های مختلف جبران شد، باتوجه به پراکندی مدارس و وجود مدارس زیر ۱۰ دانش‌آموز شاخص معلم به دانش‌آموز که کف آن ۲۳ و سقف آن ۳۲ دانش‌اموز است، وضعیت استان مطلوب است، این در حالیست که با کمبود شدید معلم مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: مدارس زیر ۱۰۰ دانش‌آموز به‌صورت حضوری، مدارس بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دانش‌اموز به‌صورت ترکیبی و مدارس بالای ۳۰۰ نفر با نظر شورای مدرسه در برخی پایه‌ها حضوری و در برخی مجازی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما