شناسهٔ خبر: 49794475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

برگزاری شورای آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری در روستای دوپلان شهرستان کیار

شورای آموزش‌و‌پرورش استان چهارمحال‌و‌بختیاری همزمان با بازگشایی مدارس در روستای دوپلان شهرستان کیار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش استان چهارمحال‌و‌بختیاری، شورای آموزش‌و‌پرورش همزمان با بازگشایی مدارس در روستای دوپلان مرکز دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری پس از بازدید از مدارس این روستا در نشست شورای آموزش‌و‌پرورش تاکید کرد: در اسرع وقت جلسه‌ای برای رفع مشکلات زیرساخت‌های ارتباطی از جمله اینترنت در منطقه مشایخ برگزار شود، دسترسی به اینترنت پرسرعت حق طبیعی مردم در این منطقه است و باید برای این منظور یک پیمانکار قوی انتخاب شود.

اقبال عباسی بیان کرد: برای حفاری و عبور فیبر نوری باید اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه حفاری را در اراضی که مقرر شده فیبر نوری از آنجا عبور داده شود، پرداخت کند، همچنین باید شرایطی فراهم شود تا در زمان بارندگی و برف‌روبی در حریم راه مشکلی برای فیبر نوری ایجاد نشود.

عباسی در خصوص تعیین تکلیف مدارس تخریبی در چهارمحال و بختیاری، گفت: با تخصیص اعتبارات اندک نمی‌توان ظرف یک مدت کوتاه مدارس تخریبی را ایمن کرد، باتوجه به افزایش قیمت‌ها باید اعتبار قابل توجهی به این مسئله اختصاص پیدا کند، برای تخصیص اعتبار نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش ارسال شود تا بتوان ظرف مدت معین مدارس تخریبی را تعیین تکلیف و بازسازی کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آلودگی کارخانه خمیرمایه ناغان، بیان کرد: پساب این کارخانه وارد رودخانه می‌شود و سلامت دانش‌آموزانی که در مدارس حاشیه این رودخانه قرار دارند، به خطر می‌افتد باید تدبیری برای حل این مشکل اندیشیده شود، همچنین بحث تعمیر و احداث سرویس بهداشتی در مدارس مدنظر باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان اجازه قطع انشعاب مدارس به بهانه بدهی را بدون هماهنگی ندارند، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، خلاف مصوبه شورای تامین استان است و با شرکت مربوطه برخورد لازم صورت می‌گیرد.

نظر شما