شناسهٔ خبر: 49764736 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

پیام تسلیت مدیرکل آموزش و پرورش استان در پی درگذشت دانش آموز فداکار مرحوم علی لندی

مدیر کل آموزش وپرورش استان چهار محال وبختیاری ضایعه در گذشت دانش آموز از خودگذشته شادروان« علی لندی» را با صدور پیامی تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری، فرحناز قائدامینی به مناسبت درگذشت دانش آموز فداکار و ایثارگر مدرسه متوسطه شهید استکی ناحیه 2 شهرکرد  «علی لندی » که با ایثار جان خویش دو بانوی گرفتار در آتش سوزی را نجات داد، پیام تسلیت صادرنمود.متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِیم

مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ وَمَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَرُوا أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُون

 

آنچه نزد شماست فانی می‌شود؛ امّا آنچه نزد خداست باقی است؛ و به کسانی که صبر و استقامت پیشه کنند، مطابق بهترین اعمالی که انجام می‌دادند پاداش خواهیم داد.( نحل 96)

تسلیت واژه کوچکی است در برابر اندوه بزرگ از دست دادن عزیزان، لکن رضایت به تقدیر الهی، جایگاهی است بس رفیع که تنها بندگان خاص خداوند به آن نائل می آیند و تنها با یاد خدای بزرگ دلهایشان آرام می گیرد.

غم درگذشت و فقدان فرزند دلبندم، نوجوان ایثارگر و از خودگذشته که با عروجش در آغازین روزهای هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهیدان نوجوان حسین فهمیده و بهنام محمدی را در یاد و خاطرمان زنده کرد، ما را در غصّه ای جانگداز فرو برد.

"علی لندی" با این جانفشانی ثابت کرد که نوجوانان این مرز و بوم همواره  با تأسی از شهدای دوران دفاع مقدس جان خویش را در طبق اخلاص قرار داده و روحیه ایثارگری در کشور ما همیشه زنده است. "علی" با رفتنش به همه ما نشان داد درس ایثار و فداکاری را به خوبی آموخته و پیرو صاحب نام مدرسه‌اش شهید بزرگوار "مجتبی استکی" از خود گذشت تا درس ایثار و نوع‌دوستی را با روش و شیوه خود در آستانه بازگشایی مدارس به هم‌سالانش آموزش دهد.

این نوجوان آزادمنش که قطعا نام او تا ابد در زمره قهرمانان ملی ما خواهد درخشید، رفت تا الهام‌بخش دانش‌آموزان ایران اسلامی باشد و بی شک، هر معلم ایرانی به‌جهت تعلیم و تربیت چنین افرادی به خود می‌بالد.

اینجانب در آستانه اربعین حسینی ضمن ابراز همدردی و همدلی خود با خانواده این عزیز سفر کرده، این ضایعه غم انگیز را به‌ جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان تسلیت عرض نموده، تسلّی خاطر و صبری جمیل بر مصائب بازماندگان و روحی شاد و آرام در سرای قرب الهی برای آن عزیز سفرکرده از درگاه باری تعالی مسألت می‌نمایم.

فرحناز قائدامینی

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری

 

نظر شما