شناسهٔ خبر: 67263887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگداشت یکمین سالگرد حجت الاسلام سید شکر الله طاهری

همزمان با آیین گرامی‌داشت عالم ربانی «سیدشکرالله طاهری» کتاب «خلوت‌نشین ملکوت» به قلم سیدمحمد سیف‌زاده رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، به مناسبت یکمین سالگرد عالم ربانی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری و به پاس قدردانی از یک عمر تلاش مجاهدت این عالم بصیر مراسم بزرگداشتی با حضور اقشار مختلف مردم مسئولان در تالار شهید آوینی خرم آباد برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی سید تاج الدین ایشان را الگوی تمام و کمال اخلاق دانست و گفت: حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری شخصیتی عظیم القدر و انقلابی بود که تا لحظه آخر زندگی شان دست از تدین و تعهد محض و ساده زیستی و در میدان بودن و خود را فداکردن  برنداشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز چهره‌های شاخص دینی استان را ارزشمندترین میراث دینی و فرهنگی جامعه دانست و افزود: پاسداشت علما و مفاخر برای این اداره کل و فرهنگ و هنر استان دارای اهمیت و در دستور کار قرار دارد.
اعظم روانشاد مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز حجت‌الاسلام طاهری برشمرد و افزود: این شخصیت فرزانه عصاره‌ای از دانش، خرد، فروتنی، ساده‌زیستی بود که با همه اقشار ارتباط نزدیکی داشت.
روانشاد افزود: تدوین و انتشار یک عنوان کتاب و مستند زندگی‌نامه، تولید یک سرود و اثر هنری چهره نورانی حجت‌الاسلام طاهری از جمله آثاری هستند که به مناسبت بزرگداشت این عالم ربانی رونمایی می شوند .
در ادامه این مراسم، از کتاب «خلوت‌نشین ملکوت»؛ روایتی نو از زندگی عالم ربانی و مجتهد زاهد سید شکر الله طاهری به قلم سیدمحمد سیف‌زاده منتشر شده از سوی انتشارات شاپورخواست رونمایی شد.
این کتاب در ۱۲۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان منتشر شده است که در پایان این مراسم نیز به شرکت‌کنندگان اهداء شد. 
سید شکرالله طاهری فرزند سید روح‌الله در سال ۱۳۱۴ ش. برابر با ۱۳۵۴ ق. در خانواده‌ای متدین در یکی از روستا‌های ‏خرم‌آباد ‏دیده به جهان گشود.
‏ وی تحصیلاتش را از مکتب‌خانه‌ای در زادگاهش آغاز کرد و علوم متداول و قرآن را نزد پدرش سید روح‌الله طاهری که ‏فردی ‏متدین بود، آموخت. دایی ایشان حجت‌الاسلام حاج سیدحسین تقوی در تشویقش به تحصیل علوم حوزوی نقش بسزایی ‏داشت. 
حجت‌الاسلام طاهری مقدمات و سطوح عالیه رادر حوزه علمیه خرم‌آباد از محضر مرحوم آیت‌الله روح الله کمالوند، ‏آیت‌الله ‏شهید سید اسدالله مدنی آموخت. 
سپس خارج فقه و اصول را نیز از محضر آیت‌الله صادقی کسب فیض کرد. ‏ 
مبارزه علیه طاغوت با توزیع اعلامیه‌های امام، سخنرانی‌های افشاگرانه، تبعید به کردستان و فارس توسط ساواک نیز از جمله مبارزات این سید جلیل‌القدر است.
این عالم پرهیزگار و وارسته، پس از عمری مجاهدت علمی و عملی یازدهم تیر ۱۴۰۲ در سن ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

<div id="video-display-embed-code_11232263"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263423/11232263?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما