شناسهٔ خبر: 67266515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در خرم‌آباد؛

آئین گرامیداشت حجت‌الاسلام سید «شکرالله طاهری» برگزار شد

خرم‌آباد - آئین گرامیداشت عالم ربانی حجت‌الاسلام سید «شکرالله طاهری» از روحانیون برجسته لرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز چهارشنبه آئین بزرگداشت عالم سلیم‌النفس حاج «سید شکرالله طاهری» با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان، استاندار لرستان، معاونین امور اقتصادی و سیاسی و امنیتی استاندار، جانشین فرمانده سپاه استان، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، روحانیون، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در تالار شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد.

این برنامه با حمایت قرارگاه شهید آوینی و از طرح‌های مصوب شورای فرهنگ عمومی استان و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «طاهری» چهره‌ای مردمی بود

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این آئین، اظهار داشت: بزرگداشت و تکریم علما، فرهیختگان و بزرگان باهدف احیای سنت‌های دینی و ارائه الگوی شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی به نسل جدید بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

آئین گرامیداشت حجت‌الاسلام سید «شکرالله طاهری» برگزار شد

وی چهره‌های شاخص دینی استان را ارزشمندترین میراث دینی و فرهنگی جامعه دانست و افزود: پاسداشت علما و مفاخر برای این اداره کل و فرهنگ و هنر استان دارای اهمیت و در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مردمی‌بودن را از ویژگی‌های بارز حجت‌الاسلام طاهری برشمرد و افزود: این شخصیت فرزانه عصاره‌ای از دانش، خرد، فروتنی، ساده‌زیستی بود که با همه اقشار ارتباط نزدیکی داشت.

روانشاد به تهیه آثار فرهنگی هنری به مناسبت این بزرگداشت از سوی هنرمندان لرستانی اشاره کرد و افزود: تدوین و انتشار یک عنوان کتاب و مستند زندگی‌نامه، تولید یک سرود و اثر هنری چهره نورانی حجت‌الاسلام طاهری از جمله آثاری هستند که تهیه و در این برنامه رونمایی خواهند شد.

سید شکرالله طاهری الگوی مدیریت جهادی بود

سید نواب موسوی استاد دانشگاه نیز در این آئین با اشاره به مقام این عالم ربانی، اظهار داشت: آن مرحوم عالم بصیر شخصیتی زمان‌شناس، سخت‌کوش و مردمی داشت و سختی‌های زیادی را تحمل کرد.

وی ادامه داد: وی با وجود استعداد و قابلیت بالای خود از فرصت خوبی که برای تحصیل در نجف و قم می‌توانست داشته باشد گذشت و در میان شهر و دیار خود ماند تا بین مردم زادگاه خود باشد.

آئین گرامیداشت حجت‌الاسلام سید «شکرالله طاهری» برگزار شد

این استاد دانشگاه، بیان کرد: اراده زیادی می‌خواهد که با سخت‌کوشی، سختی‌ها را به جان خرید و بخشی از وقت خود را با مردم گذراند و آن مرحوم دارای این ویژگی‌ها بود.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود به فرارسیدن ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: امروز به ما ایراد می‌گیرند که دکترین مدیریتی ندارید؛ اما ما در تحریم و شرایط سخت قرار داریم و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مدیریت در گفتمان انقلابمان وجود دارد که در دنیا به مدیریت بحران از آن یاد می‌شود و به آن مدیریت جهادی می‌گوئیم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مرحوم طاهری مردمی و میان مردم بودن ایشان است و مدیریت جهادی مخصوص کسی است که به معنای واقعی بین مردم باشد. او الگوی مدیریت جهادی طلاب، روحانیون و مردم متدین بود.

حاج سید شکرالله قلب جوانان را تسخیر کرده بود

حجت‌الاسلام سید تاج‌الدین طاهری روحانی برجسته لرستان نیز در این آئین، اظهار داشت: ایشان مجاهد راه تبیین، مکتب و احیای قرآن و تفکر اسلام ناب محمدی هستند و به‌عنوان الگوی اخلاق، صبر، مقاومت، ایثار و ساده‌زیستی شناخته می‌شوند.

آئین گرامیداشت حجت‌الاسلام سید «شکرالله طاهری» برگزار شد

وی با بیان اینکه در میدان بودن و خود را فداکردن از شاخصه‌های مهم این عالم ربانی بود، افزود: ایشان در خانه‌ای محقر واقع در محله درب دلاکان زندگی می‌کردند و نمود این ساده‌زیستی و در میان مردم بودن را در مراسم باشکوه تشییع ایشان شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اینکه حاج سید شکرالله در قلب جوانان جای داشت و آن‌ها را تسخیر کرده بود، گفت: اکثر اساتید دانشگاه که در رشته فقه و فلسفه تحصیل کرده‌اند؛ از شاگردان آن مرحوم بوده‌اند.

این مبارز دوران انقلاب به بحث انتخابات اشاره کرد و افزود: ایشان تا لحظه آخر خود را فدای خط رهبری کرد و اکنون روح بلند آن مرحوم از شما بلندنظران می‌خواهد که از تفکر امام و مسلمین جدا نشوید؛ چراکه دشمن با تمام قدرت آمده و در خارج و داخل کشور ثروت‌ها را خرج می‌کند تا خط ولایت را کم‌رنگ کند.

وی ادامه داد: بر همگی ما واجب است که در صحنه باشیم و راه آقا سید شکرالله طاهری را ادامه دهیم.

کتاب «خلوت‌نشین ملکوت» رونمایی شد

هم‌زمان با آئین گرامیداشت عالم ربانی «سید شکرالله طاهری» کتاب «خلوت‌نشین ملکوت» به قلم سید محمد سیف‌زاده منتشر شده از سوی انتشارات شاپورخواست رونمایی شد.

آئین گرامیداشت حجت‌الاسلام سید «شکرالله طاهری» برگزار شد

کتاب «خلوت‌نشین ملکوت»؛ روایتی نو از زندگی این عالم ربانی و مجتهد زاهد به قلم سید محمد سیف‌زاده منتشر شده از سوی انتشارات شاپورخواست رونمایی شد.

این کتاب در ۱۲۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان منتشر شده است که در پایان این مراسم نیز به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

نظر شما