شناسهٔ خبر: 67287916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار آذربایجان غربی:

رسانه ها نقش کلیدی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند

ارومیه - ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: رسانه ها نقش کلیدی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داشته و می توانند دراین زمینه گام‌های موثری بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "رضا ابراهیمی" روز پنجشنبه در جلسه رسانه و انتخابات اظهار کرد: امروز وظیفه خطیری برعهده رسانه هاست آنها می توانند ورود خوبی به حوزه انتخابات داشته باشند و در شرایطی که دشمن اقدام به ایجاد یاس و نا امیدی می کند و در تلاش است تا همه چیز را وارونه نشان دهد نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها کلیدی است گفت: امروز دشمن در فضای مجازی و حقیقی اقدام به سمپاشی می کند و می خواهد بگوید در انتخابات شرکت نکنید و اگر شرکت کردید باز وضعیت چنین است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته توسط دوات آیت اله رییسی و اینکه در طول مدت خدمتگزاری و در عرصه دیپلماسی چه کارهایی صورت گرفته باید بیان شود.

ابراهیمی ادامه داد:انتشار اخبار امید آفرین را به مردم منتقل کنید زیرا در آنسوی دیگر دشمن با اخبار منفی و نا امید کننده به دنبال این است که انتخابات کمرنگ شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین به تمهیدات اتخاذ شده برای برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف استان مستقر خواهد شد.

وی بیان کرد: تدابیری اتخاذ شده تا تعدادی از صندوق های اخذ رای به مناطق عشایر نشین اعزام شود و علاوه براین با توجه به تقارن انتخابات با فصل کار برنامه ریزی شده تا ماندگاری صندوق های رای در مناطق روستایی بیشتر باشد.

ابراهیمی به افزایش پوشش اینترنتی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش از انتخابات الکترونیکی خواهد بود این مهم دردستور کار قرار گرفته است چنانکه در انتخابات قبلی بیش از ۹۹ درصد شعب بصورت آنلاین از پوشش اینترنتی برخوردار بودند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی اظهارکرد: در انتخابات مجلس برای رای دادن پنج سند می توانست ارائه شود اما دراین دوره تنها ۲ سند "اصل کارت ملی و شناسنامه"برای احرازب هویت و رای دادن لازم است و همچنین شناسنامه ها نیز ممهور به مهر نخواهند شد.

وی با بیان اینکه احراز هویت نیز توسط دستگاههای الکترونیکی صورت خواهد گرفت افزود: سن رای دهندگان نیز ۱۸ سال دراین دوره مشخص شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای انتخابات دراستان مهیا است گفت: انتخابات نیز براساس سیاست های کلی مقام معظم رهبری مبنی بر چهار اصل " امنیت، سلامت، رقابت، رفاقت و مشارکت" خواهد بود.

وی با اشاره به مرزی بودن استان اظهارکرد: این استان با وجود داشتن مرز با سه کشور امروز از امنیت پایدار برخوردار است و می توان گفت آذربایجان غربی از امن ترین استانهای کشور است و همانطور که در انتخابات قبلی هیچ اتفاقی نیفتاد این بار نیز در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات رسالت ماست و انتخاب کننده مردم هستند.

وی افزود: امروز دشمن در تلاش است مشارکت در انتخابات حداقل باشد آنها دنبال تحریم انتخابات بوده و دوست ندارند مردم پای صندوق های رای حاضر شوند بنابراین مشارکت ،اصلی ترین مساله و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی هم دراین جلسه با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که انتخابات کمرنگ باشد گفت: دعوت به مشارکت حداکثری تکلیف همگان است و هرکس در هرجایی است به این مهم عمل کند.

مردم به شرکت در انتخابات ترغیب شوند

حمید مصطفوی ادامه داد: باید مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کرده و از پرداختن به مسائل قومیتی و دامن زدن به گسل های قومیتی خوداری کنیم.

وی اظهارکرد: هرگونه تولید محتوا به منظور تحریم مشارکت در انتخابات، تجمع، تحصن، تشویش اذهان عمومی ، نظر سنجی های کاذب درمورد نامزدهای انتخاباتی و انتشار علائم تحریم انتخاباتی در فضای مجازی نیز دیده می شود از مصادیق مجرمانه است و جرم محسوب می شود.

مصطفوی انتشار هجویه، هرگونه مطلب علیه یا له، انتشار مطالب غیر واقع درمورد کاندیداها،استفاده از وبلاگ و کانال های دولتی توسط کارمندان دولت علیه یا له شخص، هرگونه تهدید به خرید آرا، تقلب در رای گیری، انتشار هرگونه محتوا علیه نظام و قوای سه گانه و انتشار محتوای خلاف واقع جرم محسوب می شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی افزود: ما به دنبال پرونده سازی برای رسانه ها و خبرنگاران نیستیم و انتظار می رود رسانه ها مصادیق مجرمانه را را رعایت کنند.

نماینده پلیس فتای آذربایجان غربی هم دراین جلسه اظهارکرد: نگاه پلیس فتا نگاه صیانتی و پیشگیرانه است و رسانه ها در نشر و باز نشر اخبار دقت کنند.

حافظ شریفی افزود: رسانه ها توجه کنند منبع خبر موثق باشد و از صحت و سقم آن مطلع بوده و طوری نباشد که باز نشر کننده اخبار دشمنان باشند.

وی تاکید کرد: تیتر خبر در خبرها مورد توجه قرار می گیرد بنابراین نباید طوری باشد که مردم سردر گم شوند.

شریفی ادامه داد: همچنین از تبلیغات نامتعارف نیز خودداری شود.

به گزارش ایرنا،دومین جلسه رسانه و انتخابات با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

ارائه نظرات و پیشنهادات توسط اصحاب رسانه از دیگر بخش های این جلسه بود.

نظر شما