شناسهٔ خبر: 67265547 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کتاب خلوت‌نشین ملکوت در لرستان رونمایی شد

همزمان با آیین گرامی‌داشت عالم ربانی «سیدشکرالله طاهری» کتاب «خلوت‌نشین ملکوت» به قلم سیدمحمد سیف‌زاده منتشر شده از سوی انتشارات شاپورخواست رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

همزمان با آیین گرامی‌داشت عالم ربانی «سیدشکرالله طاهری» کتاب «خلوت‌نشین ملکوت»؛ روایتی نو از زندگی این عالم ربانی و مجتهد زاهد به قلم سیدمحمد سیف‌زاده منتشر شده از سوی انتشارات شاپورخواست رونمایی شد.

این کتاب در ۱۲۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان منتشر شده است که در پایان این مراسم نیز به شرکت‌کنندگان اهدا شد. 

در پشت جلد این کتاب آمده است: سید شکرالله طاهری فرزند سید روح‌الله در سال ۱۳۱۴ ش. برابر با ۱۳۵۴ ق. در خانواده‌ای متدین در یکی از روستا‌های ‏خرم‌آباد ‏دیده به جهان گشود. ‏ وی تحصیلاتش را از مکتب‌خانه‌ای در زادگاهش آغاز کرد و علوم متداول و قرآن را نزد پدرش سید روح‌الله طاهری که ‏فردی ‏متدین بود، آموخت. دایی ایشان حجت‌الاسلام حاج سیدحسین تقوی در تشویقش به تحصیل علوم حوزوی نقش بسزایی ‏داشت. حجت‌الاسلام طاهری مقدمات و سطوح عالیه رادر حوزه علمیه خرم‌آباد از محضر مرحوم آیت‌الله روح الله کمالوند، ‏آیت‌الله ‏شهید سید اسدالله مدنی آموخت. سپس خارج فقه و اصول را نیز از محضر آیت‌الله صادقی کسب فیض کرد. ‏ مبارزه علیه طاغوت با توزیع اعلامیه‌های امام، سخنرانی‌های افشاگرانه، تبعید به کردستان و فارس توسط ساواک نیز از جمله مبارزات این سید جلیل‌القدر است. این عالم پرهیزگار و وارسته، پس از عمری مجاهدت علمی و عملی یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ در سن ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

نظر شما