شناسهٔ خبر: 67272299 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در آیین گرامی‌داشت عالم ربانی سیدشکرالله طاهری؛

کتاب «خلوت‌نشین ملکوت» رونمایی شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همزمان با آیین گرامی‌داشت عالم ربانی «سیدشکرالله طاهری» کتاب «خلوت‌نشین ملکوت»؛ روایتی نو از زندگی این عالم ربانی و مجتهد زاهد به قلم سیدمحمد سیف‌زاده منتشر شده از سوی انتشارات شاپورخواست رونمایی شد.

این کتاب در ۱۲۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان منتشر شده است که در پایان این مراسم نیز به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

در  پشت  جلد  این کتاب  آمده  است: سید شکرالله طاهری فرزند سید روح‌الله در سال ۱۳۱۴ ش. برابر با ۱۳۵۴ ق. در خانواده‌ای متدین در یکی از روستاهای ‏خرم‌آباد ‏دیده به جهان گشود. ‏ وی تحصیلاتش را از مکتب‌خانه‌ای در زادگاهش آغاز کرد و علوم متداول و قرآن را نزد پدرش سید روح‌الله طاهری که ‏فردی ‏متدین بود، آموخت. دایی ایشان حجت‌الاسلام حاج سیدحسین تقوی در تشویقش  به تحصیل علوم حوزوی نقش بسزایی ‏داشت. حجت‌الاسلام طاهری مقدمات و سطوح عالیه رادر حوزه علمیه خرم‌آباد از محضر مرحوم آیت‌الله روح الله کمالوند، ‏آیت‌الله ‏شهید سید اسدالله مدنی آموخت. سپس خارج فقه و اصول را نیز از محضر آیت‌الله صادقی کسب فیض کرد.‏ مبارزه علیه طاغوت با توزیع اعلامیه‌های امام، سخنرانی‌های افشاگرانه، تبعید به کردستان و فارس توسط ساواک نیز از جمله مبارزات این سید جلیل‌القدر است. این عالم پرهیزگار و وارسته، پس از عمری مجاهدت علمی و عملی یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ در سن ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

رونمایی کتاب

نظر شما