شناسهٔ خبر: 67261134 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تکریم علما پاسداشت ارزش‌های دینی است

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه تکریم از جایگاه علمای دینی به نوعی پاسداشت و گرامیداشت ارزش‌های دینی است، گفت: پاسداشت علما و مفاخر برای این اداره کل دارای اهمیت است و در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد، صبح چهارشنبه در آیین گرامی‌داشت عالم ربانی حجت‌الاسلام سیدشکرالله طاهری بیان کرد: بزرگداشت و تکریم علما، فرهیختگان و بزرگان با هدف احیای سنت های دینی و ارائه الگوی شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی به نسل جدید بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان چهره‌های شاخص دینی استان را ارزشمندترین میراث دینی و فرهنگی جامعه دانست و افزود: پاسداشت علما و مفاخر برای این اداره کل و فرهنگ و هنر استان دارای اهمیت است و در دستور کار قرار دارد.

وی، مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز حجت‌الاسلام طاهری برشمرد و عنوان کرد: این شخصیت فرزانه عصاره‌ای از دانش، خرد، فروتنی، ساده‌زیستی بود که با همه اقشار ارتباط نزدیکی داشت.

روانشاد به تهیه آثار فرهنگی هنری به مناسبت این بزرگداشت از سوی هنرمندان لرستانی اشاره کرد و افزود: تدوین و انتشار یک عنوان کتاب و مستند زندگی‌نامه، تولید یک سرود و اثر هنری چهره نورانی حجت‌الاسلام طاهری از جمله آثاری هستند که تهیه و در این برنامه رونمایی خواهند شد.

تکریم علما پاسداشت ارزش‌های دینی است

به گزارش ایبنا، در این مراسم از کتاب «خلوت‌نشین ملکوت»؛ روایتی نو از زندگی عالم ربانی و مجتهد زاهد حجت‌الاسلام سیدشکرالله طاهری به قلم سیدمحمد سیف‌زاده منتشر شده از سوی انتشارات شاپورخواست در قطع رقعی با ۱۲۶ صفحه رونمایی و به شرکت‌کنندگان در مراسم اهدا شد.

در‬ پشت‬ جلد‬ کتاب‬ آمده‬ است: سید شکرالله طاهری فرزند سید روح‌الله در سال ۱۳۱۴ شمسی برابر با ۱۳۵۴ قمری در خانواده‌ای متدین در یکی از روستاهای ‏خرم‌آباد ‏دیده به جهان گشود. ‏وی تحصیلاتش را از مکتب‌خانه‌ای در زادگاهش آغاز کرد و علوم متداول و قرآن را نزد پدرش سید روح‌الله طاهری که ‏فردی ‏متدین بود، آموخت. دایی وی‬ حجت‌الاسلام حاج سیدحسین تقوی در تشویقش‬ به تحصیل علوم حوزوی نقش بسزایی ‏داشت. حجت‌الاسلام طاهری مقدمات و سطوح عالیه را‬ در حوزه علمیه خرم‌آباد از محضر مرحوم آیت‌الله روح الله کمالوند، ‏آیت‌الله ‏شهید سید اسدالله مدنی آموخت. سپس خارج فقه و اصول را نیز از محضر آیت‌الله صادقی کسب فیض کرد.‏ مبارزه علیه طاغوت با توزیع اعلامیه‌های امام، سخنرانی‌های افشاگرانه، تبعید به کردستان و فارس توسط ساواک نیز از جمله مبارزات این سید جلیل‌القدر است. این عالم پرهیزگار و وارسته، پس از عمری مجاهدت علمی و عملی یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ در سن ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

نظر شما