شناسهٔ خبر: 67287990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:پیام ایران به مسابقات جهانی زورخانه‌ای ،منش پهلوانی است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: امروز ایران میزبان ۲۰ کشور از آسیا، اروپا و آفریقا است، پیام ما به تیم های شرکت کننده در این مسابقات، پیام مهر و دوستی، مروت و منش پهلوانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه مسابقات جهانی ورزش زورخانه با خیر مقدم به تیم‌های شرکت کننده از ۲۰ کشور جهان اظهار داشت: واگذاری میزبانی نخستین دوره این مسابقات به اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی، شهری که قدیمی ترین زورخانه های ایران را دارد، موجب خرسندی است.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات گام بزرگی در راستای توسعه این رشته در جهان خواهد بود چرا که این رشته ورزشی ریشه و تاریخ عمیقی با تاریخ اصفهان دارد.

استاندار اصفهان افزود: این رشته ورزشی متفاوت و متمایز از سایر رشته های ورزشی است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند: ورزش باستانی و زورخانه ای تنها یک ورزش نیست بلکه یک فرهنگ است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: ورزش باستانی ورزش اجداد ایرانیان است که در ادامه مسیر خود با ورود اسلام متاثر از فرهنگ و منش اسلامی شد و با خصایص اخلاقی حضرت علی (ع) به ورزشی در مسیر کمک به مردم و منش پهلوانی تبدیل شد و امروز به عنوان میراثی اصیل و گرانقدر از سوی ایران و اسلام در جهان مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: هفدهم شوال روز نبرد حضرت علی (ع) به عنوان روز ورزش پهلوانی ثبت شده است و ورزشکاران در زورخانه علاوه بر تقویت جسمانی خود به تقویت منش پهلوانی و سجایای اخلاقی می پردازند و همچون حضرت علی یاور مظلومان هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که این دوره از مسابقات در قالب رقابتی سالم و جذاب ثبت شود.

به گزارش ایرنا، اولین دوره رقابتهای جهانی ورزش زورخانه ای با شرکت ۲۱کشور امروز پنجشنبه به میزبانی اصفهان آغاز شد و تا فردا جمعه ادامه دارد.

نخستین دوره رقابتهای ورزش زورخانه با شرکت ۱۳۰ورزشکار از کشورهایی از جمله تاجیکستان، هند سوریه، لیتوانی، سریلانکا، عراق، بلاروس، لبنان، افغانستان، تانزانیا، فلسطین، جمهوری آذربایجان، اندونزی، لهستان، پاکستان، بوروندی، ازبکستان، نپال، استونی، رواندا و کنیا در حال برگزاری است.

نظر شما