شناسهٔ خبر: 67287953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

۲۵ طرح بهداشتی و درمانی در هرمزگان افتتاح می‌شود

بندرعباس - رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۲۵ میراث ماندگار دولت شهید جمهور در حوزه بهداشت و درمان استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۵,۲۷۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی جاویدان با بیان اینکه ۲۵ پروژه قابل افتتاح از سال ۱۴۰۰ آغاز و اکنون به بهره برداری رسید، گفت: از این تعداد پروژه، ۴ پروژه آموزشی، ۱۵ پروژه بهداشتی، یک پروژه درمانی، ۲ پروژه اورژانس، دو پروژه معاونت غذا و دارو و یک پروژه دانشجویی است.

وی افزود: ۴ پروژه آموزشی شامل افتتاح دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق استان، میناب، افتتاح دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی غرب استان، بندرلنگه، افتتاح دانشکده پیراپزشکی، بندرعباس و افتتاح مجتمع آموزش عالی سلامت بستک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: ۱۵ پروژه بهداشتی شامل ۷ خانه بهداشت و ۷ محل زیست پرسنل بهداشت و درمان در شهرستان‌های بندرعباس، جاسک، بشاگرد، بندرلنگه و بستک و یک مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت در قشم است.

وی ادامه داد: دو پروژه معاونت غذا و دارو شامل یک دستگاه کروماتوگرافی LC-Ms-Ms(اندازه گیری باقی‌مانده سموم کشاورزی) و یک داروخانه در بستک است؛ یک پروژه درمانی شامل افتتاح بخش MRI بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم بوده و یک پروژه دانشجویی شامل افتتاح خوابگاه دانشجویی در بستک است ضمن اینکه دو پروژه اورژانس شامل راه اندازی آمبولانس دریایی نگین سلامت و پایگاه اورژانس جاده‌ای زیارت پارسیان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی غرب استان هرمزگان به مرکزیت شهرستان بندرلنگه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان، بستک را پوشش می‌دهد. این دانشکده با متراژ ۵۷۰۰ مترمربع با ارزش یک هزار میلیارد ریال در ۵ طبقه است که مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های فوریت پزشکی و پرستاری را داشته و در رشته فوریت‌های پزشکی ۲۲ دانشجو و در رشته پرستاری ۳۴ دانشجو پذیرش نموده است. همچنین این دانشگاه مجوز جذب دانشجو در ۲ رشته رادیولوژی و فناوری اطلاعات را نیز کسب نموده است.

دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق استان هرمزگان به مرکزیت شهرستان میناب، خدمات آموزشی، درمانی و بهداشتی شهرستان‌های میناب، سیریک، بشاگرد و جاسک را پوشش می‌دهد.،متراژ ان ۱۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال است که در سه رشته تحصیلی، مجوز دریافت تعداد ۴۵ دانشجو را دارد.

دانشکده پیراپزشکی در سه طبقه به متراژ ۳۷۰۰ مترمربع به ارزش ریالی ۹۰۰ میلیارد ریال است که دارای ۹ کلاس درس، دو آزمایشگاه و دو سالن کامپیوتراست، سه رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، یک مقطع کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت در این دانشکده تدریس می‌شود.

رشته‌های پیوسته کارشناسی شامل فناوری اطلاعات سلامت و تکنولوژی پرتوشناسی و علوم آزمایشگاهی، رشته‌های ناپیوسته کارشناسی شامل تکنولوژی پرتوشناسی و علوم آزمایشگاهی و رشته ناپیوسته کارشناسی ارشد شامل فناوری اطلاعات سلامت است.

مجتمع آموزش عالی سلامت بستک به متراژ یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال با ۴۴ دانشجو در سه رشته مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت خانواده و مامایی است.

مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت قشم با مساحت ۷۵۰ متر مربع در ۲ طبقه و ارزش یکصد میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ ساخت و در حال حاضر دارای ۲ کلاس با ظرفیت ۳۵ دانشجو در مقطع کاردانی و بهورزی را داراست.

بخش ام آر آی بیمارستان پیامبر اعظم قشم به متراژ ۴۴۱ متر مربع و ارزش ریالی ۸۵۰ میلیارد ریال که دستگاه ام آری آی یک و نیم تسلا از برند فیلیپس و فری هلیوم است.

این بخش جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت قشم با مساحت ۷۵۰ متر مربع در ۲ طبقه و ارزش یکصد میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ ساخت و در حال حاضر دارای ۲ کلاس با ظرفیت ۳۵ دانشجو در مقطع کاردانی و بهورزی را داراست.

بهره‌برداری از اولین شناور آمبولانس دریایی تولید داخل کشور با نام نگین سلامت مسیر تردد جزیره ابوموسی با ارزش ریالی ۷۵۰ میلیارد ریال که محدوده فعالیت این شناور جزیره هرمز بوده دارای ۴ تخت بیمار با امکانات ویژه و همچنین ظرفیت انتقال ۱۲ بیمار سرپایی را دارد. مجهز به تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله دستگاه شوک، تهویه مصنوعی و امکانات احیای بیمار است.

نظر شما