شناسهٔ خبر: 67261366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:

چهره‌های شاخص دینی ارزشمندترین میراث فرهنگی لرستان هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: چهره‌های شاخص دینی از ارزشمندترین میراث فرهنگی این استان و مایه مباهات برای جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، اعظم روانشاد، امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در آئین گرامیداشت عالم ربانی حجت‌الاسلام سیدشکرالله طاهری اظهار کرد: بزرگداشت و تکریم علما، فرهیختگان و بزرگان با هدف احیای سنت‌های دینی و ارائه الگوی شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی به نسل جدید بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

وی مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز زنده یاد حجت‌الاسلام طاهری برشمرد و ادامه داد: این شخصیت فرزانه عصاره‌ای از دانش، خرد، فروتنی و ساده‌زیستی بود که با همه گروه‌های جامعه ارتباط نزدیکی داشت.

روانشاد با اشاره به تهیه آثار فرهنگی هنری به‌مناسبت این بزرگداشت از سوی هنرمندان لرستانی افزود: تدوین و انتشار یک عنوان کتاب و مستند زندگی‌نامه، تهیه سرود و اثر هنری تصویر چهره نورانی حجت‌الاسلام طاهری نیز هم‌زمان با این آئین رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه چهره‌های شاخص دینی از ارزشمندترین میراث فرهنگی این استان و مایه مباهات برای جامعه هستند، اضافه کرد: پاسداشت علما و مفاخر برای اداره کل و فرهنگ و هنر استان دارای اهمیت است و در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا، سیدشکرالله طاهری از روحانیون مبارز و انقلابی شهرستان خرم‌آباد بود که یازدهم تیر سال گذشته دعوت حق را لبیک گفت، این عالم جلیل‌القدر و مردمی، علاوه‌بر تلاش و مجاهدت‌های پیش از انقلاب، در حوزه‌های علمیه استان نیز مشغول به فعالیت بود.

نظر شما