شناسهٔ خبر: 67267392 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تکریم علما با هدف ارائه الگوی شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی به نسل نو ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بزرگداشت و تکریم علما، فرهیختگان و بزرگان با هدف احیای سنت های دینی و ارائه الگوی شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی به نسل جدید ضروری است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، اعظم روانشاد، ظهر امروز در آیین گرامی‌داشت عالم‌ ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشکرالله طاهری در خرم آباد، گفت: چهره‌های شاخص دینی استان ارزشمندترین میراث دینی و فرهنگی جامعه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: بزرگداشت و تکریم علما، فرهیختگان و بزرگان با هدف احیای سنت های دینی و ارائه الگوی شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی به نسل جدید بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پاسداشت علما و مفاخر برای این اداره کل و فرهنگ و هنر استان دارای اهمیت و در دستور کار قرار دارد.

روانشاد مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز حجت‌الاسلام طاهری عنوان کرد و گفت: این شخصیت فرزانه عصاره‌ای از دانش، خرد، فروتنی، ساده‌زیستی بود که با همه اقشار ارتباط نزدیکی داشت.

وی با اشاره به تهیه آثار فرهنگی هنری به مناسبت این بزرگداشت از سوی هنرمندان لرستانی عنوان کرد: تدوین و انتشار یک عنوان کتاب و مستند زندگی‌نامه، تولید یک سرود و اثر هنری چهره نورانی حجت‌الاسلام طاهری از جمله آثاری هستند که تهیه و در این برنامه رونمایی خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید شکرالله طاهری، پس از عمری مجاهدت علمی و عملی یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ در سن ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

نظر شما