شناسهٔ خبر: 67282336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چهارم تیر ماه برگزاری رزمایش اطفای حریق مراتع شمال آذربایجان غربی در خوی

با هدف آمادگی نیروهای امدادی رزمایش اطفای حریق در مراتع شمال آذربایجان غربی در خوی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

چهارم تیر ماه برگزاری رزمایش اطفای حریق مراتع شمال آذربایجان غربی در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره منابع منابع طبیعی و آبخیز داری خوی  ومسئول اجرای این رزمایش هدف از برگزاری آنرا ارتقای آمادگی یگانهای حفاظت منابع طبیعی شمال استان درهنگام وقوع آتش سوزی در مراتع اعلام کرد و افزود : این مانور با مشارکت یکانهای حفاظت ادارات منابع طبیعی ۴شهرستان شمال استان چهارم تیر  درسه  هکتار از مراتع روستای بیلوار خوی  اجرا می شود.

جواد جبلی افزود : باتوجه به بارندگی‌های مناسب امیال و پوشش گیاهی مناسب در مراتع شمال استان  و افزایش خطر   آتش سوزی اجرای این مانور درردیف  از مصوبات اصلی مدیریت بحران‌استان قرار گرفت.

وی گفت : استفاده از ظرفیت های مردمی ، مرتعداران در اطفای حریق و همکاری دستگاههای امدادی تخصصی شمال استان با یکانهای حفاظت در کنترل و مهار آتش سوزی در مراتع از مهمترین محورهای این مانور خواهد بود .

جبلی  افزود : در این مانور یکصد و بیست نفر از گروههای امدادی یکانهای حفاظت از منابع طبیعی و گروههای تخصصی امداد و نجات و اطفای حریق اعم هلال احمر ، آتش نشانی ، فوریتهای پزشکی ،بسیج ونیروی انتظامی ، دهیاریها در قالب  ۱۰گروه مراحل اطفای حریق در مراتع را بصورت مشترک تمرین کنند.

 

نظر شما