شناسهٔ خبر: 67282334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۶۵میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از پانزدهم اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۴۶۵میلیارد ریال بابت خرید تضمینی محصول گندم به بهره برداران این استان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

ابوالحسن صداقت کیش روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: امسال هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷۵ هزار ریال از بهره برداران کهگیلویه وبویراحمدی خریداری می شود .

وی ابراز کرد:بقیه مطالبات گندم کاران کهگیلویه و بویراحمد نیز به زودی پرداخت می شود

وی با اشاره به اینکه خرید محصول گندم در مناطق سردسیری به تازگی آغاز شده بیان کرد: اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۷۱ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان مناطق گرمسیری استان خریداری شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه پارسال ۷۴ هزار تن محصول گندم در استان خریداری شد و انتظار می رود ۶ تا هفت هزار تن محصول گندم در مناطق سردسیری خریداری شود تصریح کرد: میزان خرید محصول مهم گندم در استان بیشتر از پارسال خواهد بود.

صداقت کیش تاکید کرد: مراکز خرید تضمینی گندم تا مرداد ماه امسال در مناطق گرمسیری و تا پایانی شهریور ماه در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد دایر است.

صداقت کیش با اشاره به اینکه سالیانه بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در استان مصرف می شود خاطرنشان کرد: گندم خریداری شده در سیلوهای ذخیره واقع در شهرستان های گچساران و بویراحمد ذخیره می شود تا به مصرف داخلی برسد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۹ مرکز خریداری محصول گندم در استان را به عهده دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد به بهره بردارانی که قصد فروش محصولات خود به دولت را دارند توصیه کرد مشخصات و شماره حساب خود را به طور دقیق در سامانه خرید تضمینی وارد کنند تا روند پرداخت مطالبات آنان در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که نیمی از این میزان محصولات زراعی است.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر شما