شناسهٔ خبر: 67486940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

مدیر کل کانون استان اصفهان در چهارمین جشنواره شعر کودک ایران در شاهین شهرعنوان کرد :

کشف استعدادهای خلاق در کتابخانه های کانون صورت می گیرد

مهدی آقایاری در چهارمین جشنواره شعر کودک به ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در عرصه های گوناگون فرهنگی ، هنری و ادبی در بستر کتابخانه های کانون و کشف و پرورش استعدادهای خلاق در آن تاکید کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، در دوازدهمین روز از تیرماه ۱۴۰۳ ، شاهین شهر میزبان شاعر صد دانه یاقوت مصطفی رحماندوست در آیین رونمایی از چهارمین جشنواره ملی شعر کودک در شهر دانش و خلاقیت بود . 

این مراسم با حضور مهدی آقایاری مدیرکل کانون پرورش فکری استان اصفهان ،شهردار و اعضای شورای شهر ، مسوولین ادارات ، شاعران و نویسندگان،اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با مشارکت کودکان و نوجوانان به همراه خانواده ها در سالن شیخ بهایی شاهین شهر برگزار گردید و از پوستر چهارمین جشنواره ملی شعر کودک رونمایی شد .

در این مراسم شهردار شاهین شهر با اشاره به برگزاری جشنواره ملی شعر کودک ایران و با هدف تبدیل شاهین شهر به مرکز فعالیت های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان عنوان کرد :با توجه به ظرفیت های موجود در شهر زمینه های خوبی برای ملی نمودن جشنواره شعر کودک را داریم و بانگاه به همکاری و هماهنگی با دیگر سازمان های شهرستان همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان می توانیم پویایی جسم و روح شهر را در مسیر اجرای برنامه های فرهنگی در سطح ملی و بین المللی قرار دهیم .

کشف استعدادهای خلاق در کتابخانه های کانون صورت می گیرد

در ادامه مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری استان بیان داشت :ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در عرصه های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی در بستر کتابخانه های کانون و کشف ، پرورش و معرفی استعدادهای خلاق به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی در راستای آینده سازی و آینده پروری نسل آرمانی برای گسترش مفاهیم اخلاقی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که در امر سالم سازی و کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد : برای هویت بخشی و تبیین ارزشها و مفاهیم اسلامی و بخصوص تربیت دینی با اجرای برنامه های فرهنگی ، هنری و ادبی با فرم و محتوای مطلوب باشاخص ها و معیار های خلاقانه ، ظریف و هنرمندانه بانگاه به مخاطب خاص که کودکان و نوجوانان هستند می توانیم آینده ای آرمانی را رقم بزنیم که برگزاری "جشنواره شعر کودک ایران"یکی از این موارد است اگر بر مبنای کودک و نوجوان محوری باشد و خود بچه هادر فرایند آن ایفای نقش بکنند و دیده بشوند .

اجرای شاهنامه خوانی عضو نوجوان کانون شاهین شهر سارا پور قاسمیان ، اجرای گروه سرود زمین پاک با حضور آوین حیدری از جمله برنامه های این مراسم بود.

 در پایان با حضور مصطفی رحماندوست شاعر کودک و نوجوان و بر شمردن آیین نامه اجرایی جشنواره ملی شعر کودک به عنوان پایگاهی برای معرفی و نشر ادبیات کودکان ایرانی ، با حضور اعضا نوجوان پسر کانون شاهین شهر،علی زارع و محمدرضا مداحی و عضو نوجوان دختر آوین شمس به عنوان نمایندگان فرهنگی شهردر کنار دیگر مسوولین و مخاطبین از پوستر ویژه جشنواره رونمایی شد .

کشف استعدادهای خلاق در کتابخانه های کانون صورت می گیرد

کشف استعدادهای خلاق در کتابخانه های کانون صورت می گیرد

کشف استعدادهای خلاق در کتابخانه های کانون صورت می گیرد

کشف استعدادهای خلاق در کتابخانه های کانون صورت می گیرد

کشف استعدادهای خلاق در کتابخانه های کانون صورت می گیرد

کشف استعدادهای خلاق در کتابخانه های کانون صورت می گیردکشف استعدادهای خلاق در کتابخانه های کانون صورت می گیرد

نظر شما