شناسهٔ خبر: 67285404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۷۱ هزار تن گندم مازاد مصرف از کشاورزان خریداری شده‌است و خرید گندم تا پایان شهریور ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، ابوالحسن صداقت‌کیش امروز_ پنجشنبه سی‌ویکم خرداد _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷۵ هزار ریال از بهره برداران کهگیلویه و بویراحمدی خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات گندم‌کاران در اولویت قرار دارد، افزود: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۷۱ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان مناطق گرمسیری استان خریداری شده‌است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته ۷۴ هزار تن محصول گندم در استان خریداری شد و انتظار می‌رود ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تن محصول گندم در مناطق سردسیری خریداری شود، گفت: میزان خرید محصول مهم گندم در استان بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در مناطق سردسیری به تازگی شروع شده‌است، تصریح کرد: مراکز خرید تضمینی گندم تا مرداد امسال در مناطق گرمسیری و تا پایان شهریور در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد دایر است.

صداقت کیش با اشاره به اینکه سالیانه بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در استان مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: گندم خریداری شده در سیلوهای ذخیره واقع در شهرستان‌های گچساران و بویراحمد ذخیره می‌شود تا به مصرف داخلی برسد.

وی با اشاره به اینکه نه مرکز خریداری محصول گندم در استان را به عهده دارند، افزود: بهره بردارانی که قصد داند محصولات خود را به دولت بفروشند، مشخصات و شماره حساب خود را به طور دقیق در سامانه خرید تضمینی وارد کنند تا روند پرداخت مطالبات آنان در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

نظر شما