شناسهٔ خبر: 67282268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

زندگی با آیات قرآنی در محرم مهمان کردستانی‌ها خواهد بود

سنندج_ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری طرح مسطورا با محوریت آیات قرانی روز عاشورا در محرم خبر داد و گفت: زندگی با آیات قرآنی در محرم مهمان کردستانی‌ها خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین برومند رازیانی ظهر پنج شنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یک تیر ماه سال ۶۰ با دستور امام راحل (ره) اساسنامه تبلیغات اسلامی بنا نهاده شد، و این نهاد به یادگار انقلاب تبدیل شد.

وی افزود: تبلیغات اسلامی در راستای تکالیفی که برایش تعیین شده موفق عمل کرده و مهر تأیید مقام معظم رهبری را گرفته خصوصاً در چند سال اخیر نقش مؤثر و بسزایی ایفا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اذعان کرد: این سازمان در عرصه‌های مختلف جهاد تبیین و در رویدادها و برنامه‌های مختلفی که در طول سال برگزار می‌شود گام‌های ارزشمندی برداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی ادامه داد: عملیات مسطور با هدف زندگی با آیه‌ها کار موفق و ارزشمندی بود که رنگ و بوی خاصی هم به زندگی مردم استان داد.

وی تصریح کرد: طرح مسطورا کار مشترک و خوبی بود که با همکاری همه بدون برند تشکیل شد و آیه‌ها را در زندگی مردمی جاری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: در این طرح ۱۸۰ هزار نفر در مسابقه پیامکی شرکت کردند و در نهایت این اتفاق خوب و پربرکت رخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی عنوان کرد: در آزمون مربوط به طرح هم با عنوان حفظ ۷۰ هزار نفر در کردستان توانستند با موفقیت طرح را به پایان برسانند.

وی بیان کرد: در این طرح آیات محوری حفظ و مسابقه قرآنی مربوطه انجام شد و یک کار قرآنی خوبی بود که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت و تاکید بر استمرار آن داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در ماه محرم هم زندگی با آیه‌ها برای روزهای مختلف با محوریت آیاتی که امام حسین (ع) در روز عاشورا و در مسیر کربلا بیان کردند، خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی گفت: تکرار و تشویق مردم برای مشارکت در طرح مسطورا و زندگی با آیات قرآنی موجب برکت می‌شود.

تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ دین در کردستان

وی در خصوص برنامه‌های هفته تبلیغات اسلامی اظهار کرد: گلباران مزار شهدای گمنام و تجدید عهد با آنها را داشتیم، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان و دیدار با استاندار کردستان، برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ دین در عرصه‌های مختلف ائمه تبلیغ سنتی و ائمه جمعه برتر، فعالان فرهنگی برتر عرصه‌های قرآنی، تجلیل از ۳۰ نفر از بانوان عرصه قرآنی، فرهنگی، تبلیغی، مبلغان تأثیرگذار شیعه و سنی و رسانه‌ای که در حوزه دینی تأثیرگذار و فعال بودند، هیأت مذهبی، کانون‌های فرهنگی جمعاً ۱۱۰ نفر خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اعیاد قربان تا غدیر و همزمانی و مصادف شدن آن با حادثه شهادت شهید رئیسی با اجرای طرح چله خدمت و تداوم آن در سطح ملی و سطح استانی تشکل‌های دینی خدماتی در عرصه فرهنگی، قرآنی، آموزشی و معیشتی بود که ثواب آن به روح شهدا اهدا شد با نیت قدردانی از شهدا که با نثار خون خود در راه خدمت ارزنده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: همچنین نشست‌هایی به مناسبت چله خدمت در تک تک شهرستان‌ها داریم تا گفتمان و راه و طریقه شهدای خدمت را بیان کنیم و حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فردی اصلح که به تداوم خدمات دولت شهید رئیسی کمک کند، ارزشمند است.

ایجاد فضاسازی برای شور و نشاط انتخاباتی در کردستان

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی افزود: همچنین با گروه‌ها و جامعه هدف شیعه و سنی، ائمه و هیأت و مجمع‌ها و تشکل‌های دینی برای شور و نشاط انتخاباتی فضاسازی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: مشارکت حداکثری در مرحله اول و انتخاب فرد اصلح در مرحله دوم مهم و ارزشمند است که باید در نظر داشته باشیم.

اجرای ۲۰۰ برنامه ویژه غدیر در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: جشن‌های غدیر هم با محوریت مساجد و محله محور و به صورت خیابانی تدارک دیده شده که ۲۰۰ برنامه مختلف در شهرهای شیعه نشین استان خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی تصریح کرد: نگاه ما به عید غدیری نگاه محوری و وحدت آفرین همراه با همدلی برای مسلمین است و مجال به دشمنان برای تفرقه اندازی درباره این عید بزرگ نباید بدهیم.

وی گفت: علی ابن ابی‌طالب امام شیعیان و خلیفه اهل سنت است و هر دو مذهب واقف به جایگاه ویژه ایشان هستند معیار، وحدت و همدلی مسلمین در جهان هستند که به همین مناسبت جشن و برنامه‌های مختلفی در استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی عنوان کرد: محور محرم امسال متفاوت خواهد بود و علاوه بر تکرار طرح زندگی با آیه‌ها همراهی با مقاومت به برکت مجاهدت شهدا و مردم غزه که امروز دیگر دنیا نمی‌تواند آنها را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: جنایت و سرکوب‌های استکبار به واسطه مقاومت امروز به نفس‌های آخر افتاده و این مقاومت در مکتب امام حسین نیاز به بررسی دارد.

نظر شما