شناسهٔ خبر: 67284108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۷۰ هزار کردستانی موفق به حفظ قرآن شدند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر کردستانی موفق به حفظ و گرفتن مدرک حفظ ۳۰ آیه محوری قرآن شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام برومند رازیانی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز ملی تبلیغ و اطلاع‌رسانی دین برگزار شد، اظهار داشت: یکم تیرماه سال 1360 به دستور حضرت امام(ره) سازمان تبلیغات اسلامی پایه‌گذاری و با تغییرات در اساسنامه به یکی از یادگاران و ثمرات انقلاب اسلامی تبدیل شد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تکالیف و وظایف تعیین شده خود در دوره‌های مختلف، مهر تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی را در عملکرد خود داشته و در عرصه‌های مختلف از جمله جهاد تبیین و رویدادها و برنامه‌های مختلف مورد رضایت قرار گرفته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: بحث عملیات قرآنی ماه مبارک رمضان با عنوان (زندگی با آیه‌ها) در استان کردستان رنگ و بوی خاصی داشت و با کمک رسانه‌های استان توانستیم زندگی کردن با آیه‌های قرآن را جاری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در استان کردستان در بخش مسابقه پیامکی بیش از 180 هزار شرکت‌کننده زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان شرکت کرده بودند که اتفاق بسیار خوبی بوده است، بیش از 70 هزار نفر در استان کردستان موفق به حفظ و گرفتن مدرک حفظ 30 آیه محوری قرآن شدند.

رازیانی عنوان کرد: در ایام اربعین زندگی با آیه‌ها با محوریت آیات امام حسین(ع) در مسیر کربلا استان کردستان خواهیم داشت، امیدواریم رسانه‌ها به ترویج و تشویق مردم به این موضوع کمک داشته باشند.

وی اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای سالروز ملی تبلیغات اسلامی از جمله غباررویی مزار شهدای گمنام، تجدید عهد با شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان، همایش تجلیل از 110 نفر از فعالان عرصه مختلف تبلیغ دین با حضور مسئولان استانی، سرکشی از خانواده‌های شهدای عرصه تبلیغ، سرکشی از پیشکسوتان تبلیغ، تقدیر فعالان عرصه تبلیغ دین در شهرستان‌ها را خواهیم داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: در اعیاد قربان تا غدیر همزمان با چهلم شهادت رئیس‌جمهور یک پویش ملی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی توسط دستگاه‌های مختلف (چله خدمت) راه‌اندازی شد و تشکل‌های دینی خدمت‌های بسیاری به مردم در عرصه‌های فرهنگی، قرآنی، آموزشی و معیشتی ارائه و ثواب آن را به روح شهدای عزیز تقدیم کردند.

وی بیان کرد: از همه تشکل‌های دینی استان کردستان اعم از مجموعه‌های و مؤسسه‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، مساجد و هئیت‌های مذهبی بابت زحمات خود در این پویش تقدیر و تشکر خواهیم کرد.

رازیانی ادامه داد: همچنین متناسب با این ایام؛ نشست‌هایی به مناسب چله خدمت و انتخابات در کلیه شهرستان‌های استان به همت مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برگزار خواهد شد تا گفتمان، راه و طریقه این شهدای خدمت برای مردم بازگو شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان ابراز داشت: امیدواریم با حضور تمام اقشار در پای صندوق‌های رأی و انتخاب دولتی که رهرو راه شهدای خدمت باشند، بتوانیم به تداوم خدمات شهید ادامه دهیم.

انتهای پیام/481/

نظر شما