شناسهٔ خبر: 67288227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

نگاه ما به عید غدیر نگاهی بر محور وحدت و همدلی مسلمین است

حجت‌الاسلام و المسلمین رازیانی با بیان اینکه در استان کردستان شعاری که برای عید غدیر انتخاب شده است، عید وحدت و همدلی مسلمین است تصریح کرد: نگاه ما به عید غدیر نگاهی بر محور وحدت و همدلی مسلمین است.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: اول تیر ماه سال 1360 و با دستور حضرت امام راحل(ره) اساسنامه تبلیغات اسلامی بنا نهاده شد و امروز این نهاد یکی از یادگارهای پر ثمر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در راستای اجرای تکالیف تعیین شده برای تبلیغات اسلامی این سازمان توانسته در سال‌های اخیر مهر تایید مقام معظم رهبری را دریافت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اذعان کرد: این سازمان می تواند در عرصه‌های مختلف از جمله در روشنگری جهاد تبیین و در رویدادها و برنامه‌های مختلفی که در طول سال برگزار می‌شود اقدامات خوبی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی ادامه داد: عملیات مسطورا با هدف زندگی با آیه‌ها کار موفق و ارزشمندی بود که رنگ و بوی خاصی هم به زندگی مردم استان بخشید.

وی تصریح کرد: این طرح بدون برند کار مشترکی بود بین ادارات استان که در جاری کردن آیات در زندگی مردم موفق عمل کرد و ۱۸۰ هزار کردستانی در آن شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: در آزمون حفظ مربوط به زندگی به آیه ها هم ۷۰ هزار نفر موفق به اتمام طرح شدند، یک کار قرآنی خوبی که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت و تأکید بر استمرار آن داشتند.

حجت‌الاسلام رازیانی بیان کرد: در ماه محرم هم زندگی با آیه‌ها برای روزهای مختلف با محوریت آیاتی که امام حسین(ع) در روز عاشورا و در مسیر کربلا بیان کردند، برگزار می‌شود و هدف از آن تشویق مردم به زندگی با برکت قرآنی است.

وی گفت: در اولین روز از سالروز تأسیس سازمان در استان با حضور کارکنان و همکاران گلباران مزار شهدای گمنام و تجدید عهد با آنها را داشتیم که خون خود را و جان خود را با ایثار فدای انقلاب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان و دیدار با استاندار کردستان، برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ دین در عرصه‌های مختلف در تمام شهرستان‌ها و برگزاری همایش تجلیل از ائمه تبلیغ سنتی و ائمه جمعه برتر، فعالان فرهنگی برتر عرصه‌های قرآنی، تجلیل از ۳۰ نفر از بانوان عرصه قرآنی، فرهنگی، تبلیغی، مبلغان تاثیرگذار شیعه و سنی و رسانه‌ای که در حوزه دینی تاثیرگذار و فعال بودند، از جمله برنامه های سازمان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی گفت: تشکل‌های دینی خدماتی در عرصه فرهنگی، قرآنی، آموزشی و معیشتی به مردم خدماتی ارائه دادند که ثواب آن به روح شهدا اهدا شد با نیت قدردانی از شهدای خدمت که با نثار خون خود در راه خدمت ارزنده گام برداشتند.

وی عنوان کرد: همچنین نشست‌های به مناسبت چله خدمت در تک تک شهرستان‌ها داریم تا گفتمان و راه و طریقه شهدای خدمت را بیان کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فردی اصلح که به تداوم خدمات دولت شهید رئیسی کمک کند، هم امری است که باید با مشارکت مردم برای قدردانی از خدمات دولت سیزدهم شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی افزود: همچنین باید با گروه‌ها و جامعه هدف شیعه و سنی، ائمه و هیات و مجمع‌ها و تشکل‌های دینی برای شور و نشاط انتخاباتی فضاسازی مناسب فراهم شود.

وی بیان کرد: مشارکت حداکثری در مرحله اول و انتخاب فرد اصلح در مرحله دوم مهم و ارزشمند است که باید در نظر داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: جشن‌های غدیر هم با محوریت مساجد و محله محور و به صورت خیابانی با برگزاری ۲۰۰ برنامه مختلف در شهرهای مختلف استان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی تصریح کرد: نگاه ما به عید غدیر نگاهی بر محور وحدت و همدلی مسلمین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: در استان کردستان شعاری که برای عید غدیر انتخاب شده است، عید وحدت و همدلی مسلمین است و با این محور جشن ها و برنامه های این عید سعید برگزار می شود.

وی ادامه داد: محور محرم امسال متفاوت خواهد بود و علاوه بر تکرار طرح زندگی با آیه‌ها محور بعدی هم همراهی با مقاومت به برکت مجاهدت شهدا و مردم غزه که امروز دیگر دنیا نمی‌تواند آنها را نادیده بگیرد، خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ا‌دامه داد: جنایت و سرکوب‌های استکبار به واسطه مقاومت مردم فلسطین امروز به نفس‌های آخر افتاده و این مقاومت در مکتب امام حسین(ع) نیاز به بررسی دارد و در محرم امسال بنا بر اجرای همین امر است.

انتهای پیام/

نظر شما