شناسهٔ خبر: 67338008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس قرارگاه فرهنگی شهرستان خمین:

نقش هنرمندان در دعوت مردم به مشارکت در انتخابات کلیدی است

خمین - رییس قرارگاه فرهنگی شهرستان خمین گفت: نقش هنرمندان در دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، بسیار مهم و کلیدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس کاظمی عصر یکشنبه در نشست ادبی ولایت نور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین افزود: شرکت نکردن در انتخابات یکی از سیاست‌های راهبردی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است و حضور شکوهمند مردم در انتخابات هشتم تیرماه، اقتدار نظام را در مقابل دسیسه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه شعر و ادبیات ستون فقرات هنر است، گفت: شعر و هنر نقش مؤثری در انسجام و ساختن هویت فرهنگی جامعه دارد.

وی با بیان اینکه قشر هنرمند در تمامی عرصه‌ها حضور گسترده دارند، اظهار کرد: هنرمندان نماینده لایه‌های مختلف جامعه بوده و بیان کننده دیدگاه آنها هستند.

رئیس قرارگاه فرهنگی خمین، نقش هنرمندان در دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم و کلیدی دانست و بیان کرد: هنر و فرهنگ یکی از مؤلفه‌های اصلی تشکیل تمدن‌های بزرگ بوده است و نقش مؤثری در انسجام و برساختن هویت فرهنگی جامعه دارد.

شاعران در اعتلای فرهنگ و تمدن نقش مهمی دارند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین نیز در این نشست ادبی با اشاره به اهمیت جایگاه والای شعر در کشور گفت: شاعر باید با اثر خود بتواند با مخاطب پیوند عمیقی ایجاد کند که شعرش ماندگار شود.

آزاده محمدی اظهار کرد: شاعران در اعتلای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، در بسط معرفت الهی و تجربه دینی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: شاعران با سرودن شعر در موضوعات مختلف به مردم رشد فکری و تربیتی و معنوی بخشیده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین تاکید کرد: اشعار شعرا امید، نشاط، طراوت، تحرک و عشق به جامعه می بخشد.

در این عصر شعر، تعدادی از شاعران خمین اشعار خود درباره حضرت علی (ع) و شهدا را قرائت کردند و از برگزیدگان مسابقه ادبی دهه کرامت و هنرمندان فعال هنرهای تجسمی خمین تقدیر شد.

نظر شما