شناسهٔ خبر: 67282329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وعده استانداری کهگیلویه وبویراحمد برای برخورد با مدیری که به خبرنگار اهانت کرد

یاسوج- ایرنا- یکی از خبرنگاران رسانه های جمعی کهگیلویه وبویراحمد که در تماس با یکی از مدیران اجرایی استان خواستار پیگیری موضوعی و آخرین وضعیت یک طرح عمرانی تعطیل شده شد که با برخورد نامناسب و اهانت از سوی این مدیرکل مواجه شد؛ در همین راستا معاون سیاسی و امنیتی ، مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی وعده دادند که با مدیر مربوطه برای توهین با این خبرنگار برخورد خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد سید "جواد هاشمی" معاون سیاسی و امنیتی ، سید" افضل حسینی " مدیرکل حوزه استاندار و درفشی مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در سخنانی این حرکت اهانت آمیز از سوی یکی از مدیران اجرایی استان را بر خلاف رویکرد و خط و مشی مدیریت اجرایی استان و نگاه مردمی دولت دانستند و بر ضرورت همکاری و تعامل و پاسخگویی مدیران به خبرنگاران تاکید کردند.

، برخی علاقه‌مندان به ورزش و افرادی که سالها در مجتمع قدیمی فرهنگی و ورزشی کارگری یاسوج و در رشته های مختلف مشغول انجام فعالیت های ورزشی بودند از اینکه این مجتمع حدود هشت ماه است تعطیل شده و مردم به ویژه کارگران از خدمات آن بی‌بهره شده اند ابراز گلایه دارند و خواستار تعیین تکلیف و رونق دوباره آن هستند.

مجتمع ورزشی کارگران یاسوج چند سال است که نیمه کاره رها شد، این در حالی است که یکی از خبرنگاران استان طی تماس تلفنی وضعیت این طرح را از مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی جویا می شود ولی با اهانت های در نوع خود عجیب مدیرکل این اداره مواجه شد.

این مسئول پس از طرح سوال از سوی خبرنگار صدا و سیما مبنی بر اعلام وضعیت نهایی مجتمع ورزشی کارگران یاسوج، از پاسخگویی امتناع می کند و می گوید « شما چه کاره هستید که در این موضوع دخالت می کنید، این طرح دولتی است و به خبرنگاران و مردم هیچ ارتباطی ندارد و در این موضوع دخالت نکنید.»

سید جواد هاشمی اظهار کرد: پیگیری مطالبات مردمی حق خبرنگاران است و با هر مسئولی که در این زمینه کم کاری و به نوعی پاسخ گریزی کند به جد برخورد می‌شود.

وی افزود: پیگیری این موضوع در دستور کار قرار دارد و طور حتم با مدیر خاطی برخورد می‌شود.

مدیرکل دفتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پاسخگویی مسئولان به خبرنگاران امری بدیهی و غیر قابل انکار و اهانت به خبرنگاران؛ امری مذموم و توجیه ناپذیر است.

سید افضل حسینی با بیان اینکه پیگیری مطالبات مردمی حق خبرنگاران است، افزود: این شیوه پاسخگویی در خور شأن یک مدیر کل نیست و مدیران موظف به اطلاع رسانی هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت نهضت پاسخگویی به خبرنگاران برای اطلاع رسانی به مردم امیدواریم این روند در استان و در بین مدیران گسترش یابد و مدیران نیز به نحو شایسته پاسخگوی اصحاب رسانه باشند

مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: توهین به خبرنگاران و اصحاب رسانه به هیچ وجه مورد تایید نبوده و توجیه پذیر نیست.

سید صادق درفشی افزود: دسترسی به اطلاعات حق مردم است و کسانی که مانع دسترسی به اطلاعات می‌شوند، در حقیقت قانون دسترسی به اطلاعات را نقض کرده و باید مورد پی‌گرد نهادهای عدلی و قضایی قرار گیرند.

وی ابراز کرد: روابط عمومی اداره کل استاندار کهگیلویه و بویراحمد با نهایت احترام به جامعه خبرنگاری استان و نهادهای رسانه ای، این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تاکید کرد: باید به اصحاب رسانه احترام گذاشته شود و تعامل خوب و سازنده‌ای از سوی مدیران و مسئولان با این قشر زحمت کش برقرار باشد.

مجتمع ورزشی کارگران یاسوج چند سال است که نیمه کاره رها شد، این در حالی است که یکی از خبرنگاران طی تماس تلفنی وضعیت این طرح را از مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی جویا می شود ولی با اهانت های در نوع خود عجیب مدیرکل این اداره مواجه شد.

این مسئول در کمال تعجب پس از طرح سوال از سوی یکی از خبرنگاران استان مبنی بر اعلام وضعیت نهایی مجتمع ورزشی کارگران یاسوج، با ادبیاتی عجیب از پاسخگویی امتناع می کند و می گوید « شما چه کاره هستید که که در این موضوع دخالت می کنید، این طرح دولتی است و به خبرنگاران و مردم هیچ ارتباطی ندارد و در این موضوع دخالت نکنید.»

کهگیلویه وبویراحمد آخرین استانی بود که از مجتمع ورزشی کارگران بهره مند شد.ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران یاسوج از تیرماه ۸۵ در زمینی جنب فرودگاه یاسوج آغاز شد و پس از چند سال در سایه سو مدیریت ها در نهایت به بهره برداری رسید.

مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته شد و در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید که اکنون با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال هم این مجموعه ورزشی ساخته نمی شود.

این مجتمع ورزشی با مساحت پنج هزار متر مربع از طرحهای سفر فروردین سال ۱۳۸۵ رییس جمهوری و هیات دولت به این استان بوده است.

این مجموعه کارگری بخش‌های متعددی از جمله استخر، زمین چمن، سالن‌های چندمنظوره دارد و در نوع خود یکی از بهترین‌ها است. بااین‌حال هنوز هم کمبود مکان‌های تفریحی، ورزشی، فرهنگی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد احساس می‌شود.

روستاهای مادوان و بلهزار در حوالی این مجموعه قرار دارند و عمدتا قشر کارگر هستند اما در کنار کوزه آب و تشنه لب اند و تاکنون فکری اساسی برای استفاده مناسب کارگران از این مجموعه نشده است.

رویکرد ورزشی علاوه بر سلامت محور بودن در خدمت تولید کشور است و باید بستر لازم برای ورزش کردن کارگران همراه با آرامش فراهم شود.

فرهنگ ورزش کردن برای کارگران می بایست نهادینه شود که تحقق این امر نیازمند آموزش، کارهای تبلیغاتی، تکرار، پافشاری، از خودگذشتگی و الگوسازی است که با همراه شدن مسئولان و پشتیبانی از این ورزش می توان شاهد موفقیت در این عرصه بود.

البته خبرنگار ایرنا مرکز یاسوج برای شفاف سازی در مورد زوایای این امر با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تماس گرفت اما وی پاسخگو نبود.

نظر شما