شناسهٔ خبر: 67328213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم مقاوم‌سازی شد

اراک - ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۰ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم مقاوم‌سازی، بهسازی و ایمن‌سازی شد که در این راستا موفقیت بی‌سابقه‌ای اتفاق افتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «رضامراد صحرایی» روز یکشنبه در سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: بیش از هفت هزار مدرسه با ۳۲ هزار کلاس درس ‌در دولت سیزدهم ایجاد شد که به طور متوسط روزانه هشت مدرسه و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ فضای ورزشی و تربیتی ساخته شد.

وی در ادامه به سرانه فضای آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: سرانه فضای آموزشی کشور به پنج متر و ۳۵ سانت رسیده که نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی داشت که نسبت به قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، چرا که در آن زمان سرانه فضای آموزشی کمتر از ۲ متر بود و امید است این روند به گونه‌ای ادامه پیدا کند که هیچ مدرسه ۲ نوبتی در کشور وجود نداشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور ۲ نوبتی هستند و اقدامات ویژه‌ای در دستور کار است تا این مدارس کاملا جمع‌آوری شوند.

صحرایی افزود: مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ نفر ظرفیت تا چند روز آینده در کشور با کمک خیران جمع‌آوری می‌شود.

وی بیان کرد: مشارکت مردم در قالب خیرین در دولت سیزدهم بی‌سابقه است و بیش از نیمی از هزینه مدارسی که ساخته شد را خیرین کمک کردند.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در سال تحصیلی امسال در استان مرکزی به تحصیل مشغول بودند.

نظر شما