شناسهٔ خبر: 67328221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر عامل آبفا: دولت سیزدهم تنش آبی البرز را بهبود بخشید

کرج - ایرنا - مدیر عامل شرکت آبفا استان البرز به اجرای طرح ها و پروژه های مختلف جهاد آبرسانی طی سه سال گذشته در این استان پرداخت و اعلام کرد: توسعه و تقویت زیرساخت ها با حمایت دولت سیزدهم، تنش آبی البرز را بهبود بخشیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمیدرضا نامداری روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و تبادل نظر سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز که با عنوان" رویداد حل مساله " برگزار شد، افزود: اقدامات شرکت آبفا البرز در حوزه تامین و توزیع آب و دفع بهداشتی فاضلاب طی سه سال گذشته نسبت به پیش از آن به مراتب تاثیر گذار بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: ۲۵۰ حلقه چاه آب از سال گذشته تاکنون در سطح استان حفر و تجهیز شده که ظرفیت تولید آب از منابع زیرزمینی البرز به پنج هزار و ‌۴۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

وی گفت: در ۲ سال گذشته ظرفیت تصفیه خانه آب شماره یک کرج به ۴۰۰ لیتر و تصفیه خانه شماره ۲ کرج به ۲ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده که در مجموع ۲۰ درصد افزایش ظرفیت آبدهی در این تصفیه خانه ها را شاهد هستیم.

نامداری به روند پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه آب شماره سه کرج که فرایند احداث آن از تیر ماه سال گذشته با حضور وزیر نیرو آغاز شد، اشاره کرد و افزود: طی ۱۰ روز آینده بخش اضطراری این تصفیه خانه آبدهی۲۵۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار می شود.

مدیرعامل آبفا البرز پیش بینی کرد تا پایان تابستان امسال این طرح به طور کامل تکمیل و مردم شاهد تصفیه یک هزار و ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه از طریق این طرح خواهند بود.

مدیر عامل آبفا: دولت سیزدهم تنش آبی البرز را بهبود بخشید

وی به اقدامات انجام شده در حوزه توزیع و ایجاد تعادل فشار در شبکه آبرسانی البرز اشاره کرد و گفت: با نصب ۸۰ شیرفشار شکن در شبکه آبرسانی، اکنون شاهد ایجاد تعادل مطلوب در آبرسانی به تمام مناطق استان هستیم.

نامداری در ادامه به هوشمندسازی تجهیزات و زیرساخت های شرکت آبفا البرز برای کنترل مخازن آب اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر تمام مخازن سطح استان به صورت لحظه ای کنترل می شودکه با اقدامات دردست اجرا طی سه سال آینده این بخش به طور کامل هوشمند سازی خواهد شد.

مدیرعامل آبفا البرز گفت : باتوجه به اهمیت توسعه مخازن، اکنون ۵۲ هزار مترمکعب مخزن جدید آب در استان البرز در دست ساخت است که ۴۷ هزار مترمکعب آن در آستانه بهره برداری است.

وی به تکمیل بخش دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج پس از گذشت سال ها اشاره کرد و ادامه داد: این بخش به منظور تامین آب صنایع و کشاورزی از محل تولید پساب ،همزمان با اخذ تاییدیه های لازم از سوی سازمان محیط زیست، وارد مدار بهره برداری شده و امیدواریم شاهد اتفاقات مثبتی در این مسیر باشیم.

نظر شما