شناسهٔ خبر: 67328201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر اورژانس هرمزگان خبر داد؛

انتقال اعضای بیمار مرگ مغزی بندرعباسی با بالگرد اورژانس به شیراز

بندرعباس- مدیر اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان گفت: بالگرد اورژانس هوایی بندرعباس برای انتقال اعضای بدن بیمار مرگ مغزی از این شهر به شیراز پرواز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قاسمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پرواز مشترک بالگرد اورژانس هوایی از بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به لارستان و از لارستان به شیراز جهت انتقال کبد و دو کلیه زن ۳۶ ساله دچار مرگ مغزی، بودیم.

وی ادامه داد: ایثار و فداکاری مثال زدنی خانواده محترم این بانوی ۳۶ ساله با اهدای اعضای بدن، باعث شد جان چندین بیمار نیازمند به پیوند عضو را نجات پیدا کند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان افزود: خانم ۳۶ ساله، که دچار مرگ مغزی شده بود با تشخیص کادر پزشکی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و رضایت خانواده ایثارگر ایشان، تصمیم بر اهدای اعضای بدن (کبد و دو کلیه) این بانوی فداکار به بیماران نیازمند گرفتند.

وی بیان کرد: بالگرد اورژانس از بیمارستان شهید محمدی بندرعباس پرواز خود را به سمت لارستان آغاز کرده و در لارستان، تیم پیوند اعضا کبد و دو کلیه را تحویل گرفتند و بالگرد مجدداً به سمت بیمارستان شیراز به پرواز درآمد.

وی اظهار کرد: سرعت و دقت در انتقال اعضای بدن بیمار از اهمیت حیاتی برخوردار بود بر همین اساس تیم اورژانس هوایی هرمزگان با تمام توان و تلاش خود، این محموله گرانبها را در سریع‌ترین زمان ممکن به لارستان و از آنجا به شیراز رساندند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان خاطرنشان کرد: با افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی در خصوص اهدای عضو، شاهد نجات جان‌های بیشتری از طریق این عمل خداپسندانه باشیم.

در پایان قاسمی، مراتب قدردانی خود را از خانواده محترم و ایثارگر، تیم‌های پزشکی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، پرسنل عملیات اورژانس ۱۱۵ هرمزگان، اورژانس هوایی و همه کسانی که در این امر خداپسندانه مشارکت داشتند، ابراز داشت.

نظر شما