شناسهٔ خبر: 67260900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توجه ویژه دولت سیزدهم به گازرسانی روستاها در استان های فارس و سیستان و بلوچستان

شیرار-ایرنا-سرپرست شرکت گاز استان فارس گفت که این شرکت به عنوان کمک به سیستان و بلوچستان انتخاب شده و تعداد گازرسانی به روستاهای این استان و استان سیستان بلوچستان در هزار روز خدمت دولت سیزدهم به ترتیب ۲۷۰ و ۱۲۷ روستا بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید بهفر چهارشنبه درباره اقدامات شرکت گاز فارس در مدت هزار روز خدمت دولت سیزدهم به خبرنگاران اعلام کرد: شرکت گاز فارس با توجه به کسب موفقیت‌ها در کشور و استان فارس ضمن اجرای شبکه و گازرسانی به بیش از ۹۸.۹ (۹۸ و ۹ دهم)درصد شهرها و ۹۷ درصد روستاها در پهنه وسیع این استان، آمادگی کامل خود را برای تسریع در گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد و به همین منظور به‌عنوان یکی از استان های معین گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان نیز انتخاب شده است.

وی اجرای یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در استان سیستان بلوچستان و چهار هزار و ۲۱۷ کیلومتر در استان فارس را یادآور شد و افزود: در طول این مدت ۸۷ هزار و ۶۱ و ۱۸هزار انشعاب گاز به ترتیب در استان‌های فارس و سیستان بلوچستان نصب و اجرا شد.

بهفر گفت: شرکت گاز استان فارس ارتقای ظرفیت گازرسانی به بخش صنعتی و بهینه‌سازی آن را اولویت خود می‌داند و به عنوان معین استان سیستان بلوچستان ظرفیت‌سازی به میزان ۳۰ هزار مترمکعب گاز برای این استان و ۴۰۹ هزار و ۹۱۴ مترمکعب گاز برای استان فارس در دوره هزار روزه دولت خدمتگزار ایجاد کرده است.

سرپرست شرکت گاز فارس ادامه داد: به طور متوسط هر ۱۴ ساعت گازرسانی به یک صنعت در استان فارس انجام شده، در دولت سیزدهم شرکت گاز استان فارس عملیات گازرسانی به یک هزار و ۶۷۸ صنعت جدید در استان فارس و همچنین گازرسانی به کارخانه سیمان شهرک صنعتی خاش در استان سیستان بلوچستان را اجرایی کرد.

بهفر تعداد اشتراک‌پذیری مشترکین گاز را در ۲استان فارس و سیستان و بلوچستان را مجموعا ۱۸۵ هزار و ۹۳۸ مشترک اعلام کرد و گفت که از این تعداد پنج هزار مشترک از استان سیستان و بلوچستان و مابقی از استان فارس به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه شبکه گازرسانی به شهرهای فارس در سال جاری تکمیل می‌شود، گفت: با اقدامات انجام شده در هزار روز خدمت شهید جمهور تعداد ۶ شهر در استان فارس و ۳ شهر در استان سیستان و بلوچستان از تسهیلات گاز برخوردار شدند.

نظر شما