شناسهٔ خبر: 67277214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تامین زمین ۱۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار از تأمین زمین برای ۱۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی خبر داد.

صاحب‌خبر -

تامین زمین ۱۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مهدی جعفری  با بیان اینکه برای احداث ۱۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی  در شهرستان‌های نهبندان، طبس و خوسف و تسریع و تسهیل سرمایه گذاری شرکت توسعه توانکاه سیرجان پس از حدود ۶ ماه معطلی، زمین‌ها  مشخص شد،   گفت: برای احداث این نیروگاه‌ها شرکت کی سون  برنده مناقصه در کشور شد که  زمین لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی در خوسف به مساحت ۷۵ هکتار مشخص شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار  از همکاری دستگاه‌ها در زمینه تأمین زمین مورد نیاز این نیروگاه‌ها تشکر کرد و افزود: زمین مشخص شده برای ایجاد نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی در شهرستان طبس هم مشکلی برای واگذاری ندارد و در شهرستان نهبندان هم زمین در بهترین موقعیت برای ایجاد نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه پس از مشخص شدن زمین نامه‌ها از منابع طبیعی دریافت و به شرکت ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران) ارسال می‌شود، گفت: این شرکت خط انتقال برق را از محل زمین تا محل پست برق که در نزدیکی آن قرار دارد (کمتر از ۳ کیلومتر) بررسی کرده و خط انتقال آن را طراحی می‌کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه باید استعلام از ادارات مربوطه نیز اخذ شود، افزود: مقررشد تا هفته آینده این زمین‌ها آماده سازی شده و کلنگ احداث نیروگاه‌ها به زمین زده شود.
مهدی جعفری افزود:  در مرحله اول ایجاد نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی، احداث نیروگاه ۴۵ مگاواتی خورشیدی خوسف آغاز شده و در مرحله دوم هم قرار است برای احداث ۱۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های نهبندان، طبس و خوسف اقدام شود.

نظر شما