شناسهٔ خبر: 66683797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع ناترازی و حل مشکل برق استان با احداث نیروگاه‌ های خورشیدی

خبرگزاری صدا و سیما

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی: ۳ شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

رفع ناترازی و حل مشکل برق استان با احداث نیروگاه‌های خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، عباس‌زاده در ستاد مدیریت مصرف انرژی استان گفت: این شهرک‌های صنعتی ۱۶۰ مگاوات ظرفیت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت مصرف انرژی به ویژه در بحث برق لازم است انرژی جایگزین شود گفت: در راستای اجرای طرح مدیریت سبز، ۵۳ اداره در استان نیروگاه خورشیدی احداث کردند که این اقدام قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از قطع برق چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۱ تا ۱۶ در روز‌های اوج مصرف برق خبر داد و افزود: در بخش صنایع نیز در خرداد و شهریور ماه، هر صنعتی در استان یک روز در هفته باید بار مصرفی برق خود را کاهش دهد.

عباس زاده گفت: پنجشنبه و جمعه هر هفته هم صنایع بالای ۲ مگاوات باید تا ۳۵ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اعلان اینکه برای عبور از پیک بار، باید مدیریت مصرف برق را در چهار ماه پیش رو جدی بگیریم گفت: هفته آینده محوریت کاری فرمانداران باید مدیریت مصرف انرژی باشد و امیدواریم بتوانیم تا دو سال آینده ناترازی برق را رفع کنیم.

عباس زاده افزود: اولویت اساسی ما تامین برق کنتور‌های کشاورزی با تولید برق خورشیدی است و پس از آن در بخش صنعت نیز تلاش می‌کنیم صنایع و مصارف آن‌ها را دسته بندی کنیم و به صورت تدریجی مصرف برق این صنایع را نیز خورشیدی کنیم.

وی گفت: در زمینه محدودیت‌های مصرف برق با بخش کشاورزی بیشترین همکاری را خواهیم داشت و هر چه بتوانیم بخش صنعت، اداری و خانگی را کنترل کنیم می‌توانیم محدودیت‌های کمتری برای بخش کشاورزی داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم گفت: ۵۷ درصد پیک بار مصرف برق مربوط به بخش خانگی و تجاری است.

دادگر افزود: برای پرمصرف‌های برق، قبوض سنگین درنظر گرفته شده و جریمه و برای افرادی که صرفه جویی کردند نیز مشوق درنظر گرفتیم.

وی گفت: مدیریت و صرفه جویی در بخش خانگی می‌تواند کمک قابل توجهی به بخش تولیدی و کشاورزی کند

نظر شما