شناسهٔ خبر: 67318114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اعلام هشدار جوی سطح نارنجی توسط هواشناسی آذربایجان‌شرقی

تبریز-مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با اعلام هشدار جوی سطح نارنجی برای این استان گفت: فعالیت این سامانه موجب رگبار باران و بارش تگرگ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید فرشی‌روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به هشدار جوی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان، افزود: فعالیت سامانه جدید بارشی و شرایط ناپایدار فصلی و محلی تا شب یکشنبه ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه تمامی نواحی استان به ویژه نیمه شمالی و شرقی را دربر می‌گیرد و موجب غرش آذرخش، در نواحی مستعد بارش تگرگ و وزش باد گاهی به نسبت شدید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، مه گرفتگی، برخورد آذرخش، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ای و خسارت به محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

فرشی، ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک، سقوط یا پرتاب اجسام سبک و شکستن سرشاخه‌های درختان وجود دارد؛ بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده ضروری است.

وی خواستار انجام تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط جوی جدید شد و اظهار کرد: مسافران و علاقه مندان به طبیعت از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و دستگاه‌های خدمات رسان نیز نسبت به لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های زهکشی برای مهار آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های احتمالی اقدام کنند.

فرشی، از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان توجه کرده و از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

نظر شما