شناسهٔ خبر: 67267765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان:

۴ نیروگاه مقیاس کوچک در استان زنجان در حال احداث است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: در حال حاضر هشت نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت ۵۱ مگاوات در شبکه موجود است و چهار نیروگاه نیز با ۲۳ مگاوات ظرفیت در سطح استان در دست احداث است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، پروانه برهانی روز چهارشنبه(۳۰ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه طول شبکه انتقال خطوط فوق توزیع در استان زنجان حدود ۳ هزار کیلومتر بر مدار است، اظهار کرد:ظرفیت ترانسفورموتور های توزیع نیز در حدود ۶ هزار مگاولت آمپر است.

وی با بیان اینکه نیاز مصرف استان در حدود یک هزار و ۸۲ مگاوات است، افزود؛ ماکسیمم بارگیری از پست ها در حدود ۳۴ درصد است به نوعی که یک سوم شبکه بارگیری مفید است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان تصریح کرد: استان زنجان  از نظر ظرفیت سازی در شبکه برق جزو استان‌های بسیار خوب و دارای ظرفیت بالا به شمار می رود.

برهانی بیان کرد: در حال حاضر تعداد مشترکان اختصاصی برق منطقه‌ای زنجان ۱۲ مشترک با مصرف بالای هفت مگاوات است و هفت مشترک نیز دارای قرارداد و یا در دست اقدام هستند تا وارد مدار شبکه برق استان شوند.

وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام این شرکت اظهار کرد:  از جمله این پروژه ها تبدیل پست برق سیار شهرک صنعتی خرمدره به دایم و بهبود شرایط شبکه برق این منطقه، احداث پست نیروگاه آریان برای تغذیه مشترکان صنعتی واقع در منطقه،راه اندازی پست اشراق و شهرک صنعتی شهید شهریاری و افزایش ظرفیت برق ابهر یک و ماهنشان است.

این مسئول اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی آریان ۲ زنجان یکی از پروژه های شاخص برق منطقه‌ای زنجان است که در دولت سیزدهم به دست رئیس جمهور شهید افتتاح شد و امسال نیز ساختمان دیسپاچینگ آن برای ارتقای پایداری شبکه احداث می‌شود.

برهانی  همچنین احداث پست شهرک صنعتی نوآوران با ظرفیت ۴۰ مگاوات آمپر را که اقدامی مهمی برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی عنوان کرد و گفت: خازن گذاری پستها و احداث ۲ خط ۶۳ کیلوولت در پستهای فوق توزیع برای صنایع بزرگ استان را از جمله پروژه هایی اعلام کرد که در دولت سیزدهم آغاز شده است.

وی با اشاره به وجود دو نیروگاه آریان و سلطانیه که جزو نیروگاه های بسیار خوب در استان زنجان  بشمار می رود گفت: نیروگاه سلطانیه با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که بخش بخار این نیروگاه با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات در دست اقدام است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین نیروگاه آریان نیز با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات و بخش بخار نیز با ۱۸۰ مگاوات ظرفیت در دست اقدام و پیگیری قرار دارد و در حال پیشرفت است.

برهانی بیان کرد: هشت نیروگاه مقیاس کوچک نیز با ظرفیت ۵۱ مگاوات در حال حاضر  در شبکه موجود است و چهار نیروگاه نیز  با ۲۳ مگاوات ظرفیت در استان در دست احداث است.

انتهای پیام/

نظر شما