شناسهٔ خبر: 67262231 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان:

هشت نیروگاه مقیاس کوچک در زنجان در دست ساخت است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: هشت نیروگاه مقیاس کوچک نیز با ظرفیت ۵۱ مگاوات و چهار نیروگاه با ۲۳ مگاوات ظرفیت در استان در دست احداث است.

صاحب‌خبر -

 پروانه برهانی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی آریان ۲ زنجان یکی از پروژه های شاخص برق منطقه‌ای زنجان است که به دست رییس جمهور شهید افتتاح شد و امسال نیز ساختمان دیسپاچینگ آن برای ارتقای پایداری شبکه احداث می‌شود.

وی ادامه داد: نیروگاه آریان و سلطانیه با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که بخش بخار این نیروگاه ها با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات در دست اقدام است.

برهانی گفت: احداث پست شهرک صنعتی نوآوران با ظرفیت ۴۰ مگاوات آمپر به عنوان اقدامی مهم و زیرساختی، خازن گذاری پستها و احداث ۲ خط ۶۳ کیلوولت در پستهای فوق توزیع برای صنایع بزرگ استان را از جمله پروژه هایی اعلام کرد که در دولت سیزدهم آغاز شده است.

برهانی با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی خورشیدی، افزود: افزایش ظرفیت نیروگاه های خورشیدی از برنامه‌های اولویت دار این شرکت است.

وی گفت: یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات در منطقه گرماب واگذار شده، در مجموع ۴۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز در دست احداث و ۵۰ مگاوات نیز برای شهرکهای صنعتی استان مصوب شده است.

برهانی در ادامه با بیان اینکه نیاز مصرف برق استان یک هزار و ۸۲ مگاوات است که این میزان ۳۴ درصد ظرفیت تولید موجود محسوب می‌شود، گفت: یک سوم شبکه برق منطقه‌ای زنجان به صورت مفید بارگیری می‌شود و بقیه ظرفیت موجود شبکه برق خالی است.

این مسوول یادآور شد: زنجان جزو شبکه هایی است که از نظر ظرفیت سازی در شبکه برق جزو استان‌های بسیار خوب و دارای ظرفیت بالا به شمار می رود.

برهانی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد مشترکان اختصاصی برق منطقه‌ای زنجان ۱۲ مشترک با مصرف بالای هفت مگاوات است و هفت مشترک نیز دارای قرارداد و یا در دست اقدام هستند.

وی تصریح کرد: تبدیل پست برق سیار شهرک صنعتی خرمدره به دایم و بهبود شرایط برق این منطقه، احداث پست نیروگاه آریان برای تغذیه مشترکان صنعتی واقع در منطقه،راه اندازی پست اشراق و شهرک صنعتی شهید شهریاری و افزایش ظرفیت برق ابهر یک و ماهنشان از جمله پروژه های در دست اقدام این شرکت است.

نظر شما