شناسهٔ خبر: 67268617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان:

افزایش ظرفیت نیروگاه خورشیدی در استان در دست اقدام است

زنجان- -مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت:به جد پیگیر توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به منظور بهره‌مندی از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک در استان هستیم و تلاش می‌کنیم ظرفیت نیروگاه خورشیدی را در استان بالا ببریم.

صاحب‌خبر -

افزایش ظرفیت نیروگاه خورشیدی در استان در دست اقدام است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، پروانه برهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شرکت برق نقطه اتصال تولید و توزیع برق در شبکه است و وظیفه نگهداری و به‌روز‌آوری شبکه برق را در اختیار دارد و برق را در تولید دریافت کرده و در اختیار شرکت‌های توزیع قرار می‌دهد.

وی افزود: کل انرژی دریافتی شبکه ۲ هزار و ۴۹۸ میلیون کیلو وات ساعت است که ۵.۶ درصد افزایش را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی نیاز مصرف سال جاری را بیش از یک هزار و ۶۹۸ مگاوات برشمرد و گفت: ۱.۳ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه تلفات انرژی با افزایش ۱۳ درصدی به ۲.۴۳ درصد رسیده است، عنوان کرد: اصلاح و بهینه‌سازی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع برق مورد تاکید است.

برهانی بیان کرد: تعداد نیروگاه‌های این شرکت ۳۵ نیروگاه با مجموع ظرفیت ۱۳۱۰.۷۵۶ مگا وات است که شامل دو نیروگاه گازی، سه نیروگاه بادی ۲۳ نیروگاه مقیاس کوچک و هفت نیروگاه خورشیدی است.

وی به پروژه‌های در دست اقدام این شرکت اشاره کرد و گفت: به جد پیگیر توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به منظور بهره‌مندی از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک در استان هستیم و تلاش می‌کنیم ظرفیت نیروگاه خورشیدی را در استان بالا ببریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در منطقه گرماب به ظرفیت ۲۰ مگاوات اشاره کرد و گفت: در مجموع ۴۵ مگاوات پروانه احداث نیروگاه خورشیدی صادر شده است.

وی تعداد مشترکین اختصاصی برق منطقه‌ای را ۱۲ مشترک عنوان کرد و افزود: در راستای ارتقا این میزان ۷ مشترک در مرحله عقد قرارداد قراردارند تا بتوانند وارد شبکه برق استان شوند.

فاطمه عسگری 

نظر شما