شناسهٔ خبر: 67262646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان:

ظرفیت نیروگاه خورشیدی در استان زنجان افزایش می‌یابد

زنجان- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: ظرفیت نیروگاه خورشیدی در استان زنجان افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیده پروانه برهانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: کل انرژی دریافتی شبکه ۲ هزار و ۴۹۸ میلیون کیلو وات ساعت است که ۵.۶ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

وی نیاز مصرف سال جاری را بیش از یک هزار و ۶۹۸ مگاوات برشمرد و گفت: ضریب بار نیز ۷۸.۳ درصد است و ۱.۸ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه تلفات انرژی با افزایش ۱۳ درصدی به ۲.۴۳ درصد رسیده است، عنوان کرد: اصلاح و بهینه‌سازی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع برق مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه این شرکت ۱۸ مشترک با بیش از ۴۹۳ مگاوات قدرت قراردادی دارد، ابراز کرد: میزان مصرف این شرکت‌ها ۲۷۲ میلیون کیلووات ساعت است که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

برهانی تعداد نیروگاه‌های این شرکت را ۳۵ مورد خواند و افزود: این موارد شامل دو نیروگاه گازی، سه نیروگاه بادی، ۲۳ نیروگاه مقیاس کوچک و هفت نیروگاه خورشیدی است.

وی در مورد پروژه‌های در دست اقدام این شرکت خاطرنشان کرد: پیگیر توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به منظور بهره‌مندی از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک در استان هستیم و تلاش داریم ظرفیت نیروگاه خورشیدی را در استان بالا ببریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در منطقه گرماب به ظرفیت ۲۰ مگاوات اشاره کرد و گفت: در مجموع ۴۵ مگاوات پروانه احداث نیروگاه خورشیدی صادر شده است.

نظر شما