شناسهٔ خبر: 67279667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قطع برق ۵۶۵ اداره و بانک پرمصرف خوزستان

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از قطع برق ۵۶۵ اداره و بانک پرمصرف در استان در دو روز گذشته خبر داد.  

صاحب‌خبر -

قطع برق ۵۶۵ اداره و بانک پرمصرف خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،ستار نظری با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص ضرورت کاهش مصرف برق و پایش مستمر مصرف دستگاه‌های اجرایی، گفت: در دو روز گذشته برق ۵۶۵ اداره و بانک پرمصرف در استان بعد از پایان ساعت اداری و به دلیل عدم کاهش میزان مصرف از سوی مرکز پایش قطع شد.  

وی افزود: این اداره‌های شامل ادارات دولتی، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهاد‌ها و بانک‌ها هستند که در شهرستان‌های دزفول، باغملک، عبدالخان، زیدون، بندر امام خمینی، ماهشهر، خرمشهر، آبادان، شوش، اندیمشک، ایذه، مسجدسلیمان، گتوند، شادگان، رامشیر، شوشتر، بهبهان، هندیجان، آغاجاری، دهدز، سوسنگرد، امیدیه، رامهرمز و هفتکل فعالیت دارند و به جای کاهش مصرف در مقایسه با سال گذشته افزایش مصرف داشتند.

نظری با اشاره به اینکه  با کاهش بار مصرفی ادارات می‌توان میزان کاهش داده شده را به سمت بخش‌های صنعتی و کشاورزی سوق داد و به این ترتیب به بخش‌های مولد نیز برای تامین برق پایدارتر کمک کرد، ادامه داد: تغییر ساعات اداری نیز باعث کاهشی تا حدود ۷۰ مگاوات روزانه مصرف برق شده که این میزان نیز برابر یا حتی بیشتر از  مصرف برق یکی از شهرستان‌های، لالی، اندیکا و کرخه و یا هویزه است.  

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اضافه کرد: برنامه‌هایی در راستای مدیریت مصرف از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر ابلاغ شده است تا دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی و غیر دولتی نسبت به مدیریت و کاهش مصرف برق اقدام کنند و بتوانیم از پیک بار تابستان امسال عبور کنیم.  

وی می‌گوید: برخی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌ها نسبت به مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش مصرف بی توجه هستند که در این زمینه به آنها تذکراتی داده شده است و در صورت تکرار و عدم رعایت، نسبت به قطع برق آنها اقدام می‌شود.

نظر شما