شناسهٔ خبر: 67279659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجربه لذت باغبانی و کشاورزی در بزرگترین مزرعه خانوادگی باغ راه فدک

تهران بزرگ - ایرنا - شهرداری منطقه ۲  گفت:  شهروندان علاقمند به باغبانی وکشاورزی  می توانند به صورت عملی مراحل کاشت، داشت و برداشت گونه‌های گیاهی، گیاهان دارویی و سبزیجات فصلی را در مزرعه خانوادگی باغ راه فدک تجربه ‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۲، ساسان سعیدی روز پنجشنبه گفت: در راستای ترویج فرهنگ سبز زیستن، با راه اندازی مزرعه خانواده در باغ راه فدک، فرصت تجربه کاشت و برداشت برای علاقمندان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این مزرعه در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع احداث شده است، افزود: شهروندان محله شهرک قدس می‌توانند گیاهان و سبزیجات فصلی را در این مزرعه که کرت بندی شده و آماده کشت است پرورش دهند.

وی ادامه داد: در این مزرعه، قطعات برای کاشت انواع بذر آماده و جهت کاشت گل و انواع سبزی جات و صیفی جات به شهروندان داوطلب تحویل داده می‌شود.

شهردار ناحیه هفت منطقه ۲ افزود: با اجرای این طرح شهروندان می‌توانند به شکل رایگان از این محیط که آبیاری و کوددهی آن نیز توسط عوامل فضای سبز شهرداری منطقه انجام می‌شود، بهره مند شوند.

تجربه لذت باغبانی و کشاورزی در بزرگترین مزرعه خانوادگی باغ راه فدک

زیباسازی پل ستارخان با اجرای طرح‌های هنری و نورپردازی

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه٢ تهران گفت: طرح زیباسازی پل ستارخان با انجام رنگ آمیزی، طرح‌های هنری و نورپردازی درقالب پروژه‌های «من شهردارم» اجرا شد.

علی‌اصغر طاهری اظهار کرد: پل ستارخان از دیدگاه شریان‌های حیاتی، در رده پل‌های مهم تهران قرار دارد که نمای ظاهری پل متاثر از شرایط جوی و گذشت زمان دچار فرسودگی شده بود.

وی افزود: در همین راستا طرح زیباسازی پل مذکور در دو بخش زیبایی شناختی و ایجاد محوری ایمن به عنوان یکی از پروژه‌های من شهردارم اجرا شد.

طاهری اضافه کرد: در این طرح جداره‌ها و ستون‌های پل ستارخان با تکنیک اکریلیک و با استفاده از رنگ‌های روشن و شاد چهره و نمایی تازه و با طراوت پیدا کرده که در اوقات روز و شب، زیبایی خود را به رخ شهروندان می‌کشاند. ‌

معاون شهردار منطقه ٢ با اشاره به نورپردازی پل ستارخان گفت: نورپردازی این فضای شهری با نصب پروژکتورهای کم‌مصرف با شیوه «مولتی کالر» و نورپراکنی متنوع در زیر عرشه انجام شد که علاوه بر ارتقای ایمنی و کاهش حوادث رانندگی، این پل قدیمی به یکی از پل‌های زیبا در محدوده غرب تهران تبدیل شده است.

نظر شما