شناسهٔ خبر: 67279657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک گلستان پای کار ایران؛ بهار سیاسی در دل تابستان

گرگان- ایرنا- گلستانی‌های ولایتمدار که همواره در انتخابات‌های مختلف حضور پرشور و حماسی پای صندوق‌های رای داشتند برای خلق حماسه دیگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لحظه‌شماری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خرداد به آخرین روز خود رسید و از فردا پا به هفته مهم و سرنوشت‌سازی می‌گذاریم که پایان آن مردم با حضور در پای صندوق رای یکی از ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را راهی پاستور می‌کنند.

در گلستان نیز همچون سایر نقاط کشور، شور و نشاط سیاسی به اوج خود رسیده و احزاب و سیاسیون استان در فضای حقیقی و مجازی در تلاش هستند گفتمان خود را در جامعه ترویج داده و آرای مردم را به سبد رای نامزد موردنظر خود بریزند.

تنور انتخابات در جای‌جای نگارستان ایران داغ شده، ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها افتتاح شده و روسا و مسئولان این ستادها هم مشخص شده‌اند، زمزمه‌های انتخاباتی در شهرها و روستاها اوج گرفته و بحث‌های سیاسی موضوع داغ دورهمی‌ها و جمع‌های خانوادگی و مردمی است.

شور و شوق سیاسی و تب و تاب نامزدها و هواداران آنها در فضای مجازی داغ‌تر از فضای حقیقی است، حضور و فعالیت اعضای ستادهای انتخابات و هواداران نامزدها در فضای مجازی جدی‌تر از فضای حقیقی بوده و کانال‌ها و گروه‌های انتخاباتی فراوانی شکل گرفته است. کاربران فضای مجازی هم این روزها با حضور در شبکه‌های اجتماعی با عملکرد نامزدها آشنا شده و یا برای معرفی نامزد دلخواه خود تلاش می‌کنند.

گرچه همه احزاب سیاسی می‌خواهند پیروز این انتخابات باشند ولی حضور و آرای مردم حرف آخر را می‌زند و نشان می‌دهد چه گفتمانی بر کشور حاکم می‌شود.

استان گلستان که به سرزمین پایتخت اقوام شهره است همواره در انتخابات‌های مختلف حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را به نمایش گذاشته و مشارکت فعال اقوام مختلف در گروه‌ها و طیف‌های سیاسی گوناگون در انتخابات، فضای دیدنی و پرشوری را در این خطه شمالی رقم زده است.

گلستانی‌ها که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری با حضور حماسی پای صندوق‌های رای به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کرده و با مشارکت ۵۴.۱ درصدی رتبه سوم را از آنِ خود کردند در این دوره از انتخابات برای خلق حماسه‌ای دیگر لحظه‌شماری می‌کنند.

تحرک، نشاط و پویایی سیاسی، اجرایی و نظارتی در تمامی بخش‌های مردمی و حاکمیتی استان گلستان موج می‌زند و این مهم بیانگر آن است که پرچم گلستانی‌ها در امر مشارکت در انتخابات همچون همیشه بالا خواهد بود.

پیش‌بینی هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان

رییس ستاد انتخابات گلستان اظهار کرد: فرایند اجرای کارها در ستاد انتخابات استان از تشکیل هیات اجرایی گرفته تا تعیین شعب اخذ رای در استان گلستان انجام شده و بستر برگزاری انتخابات پرشور در استان فراهم است.

سیدعلی مهاجر به ایرنا گفت: هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا می شود که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها فعال خواهند شد.

یک گلستان پای کار ایران؛ بهار سیاسی در دل تابستان

وی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی از نوزدهم خرداد تا چهارم تیر فرصت دارند اعضای شعب اخذ رای را مشخص کنند، گفت: کمیته آموزش در حال برگزاری جلسات آموزشی برای اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و معاونان آنان و هیات‌های اجرایی است و کمیته فناوری نیز تامین زیرساخت‌ها و آموزش کاربران سامانه را آغاز کرد.

رییس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود، تصریح کرد: مردم براساس ماده ۱۹ شناسنامه و یا کارت ملی را برای رای دادن در دست داشته باشند.

مهاجر از حضور بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ رای اولی در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: تمهیدات لازم برای حضور یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ نفر گلستانی پای صندوق‌های رای فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مسوول ستادهای ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گلستان مشخص شده و ستادهای آنها فعالیت خود را شروع کردند، ابراز امیدواری کرد این افراد با عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب همگام با نامزدهای مد نظر خود از تخریب و توهین به دیگر نامزدها پرهیز کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از فعال شدن ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی توسط دادگستری گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات، حق هر ایرانی است تا در تعیین سرنوشت کشور و انتخاب مسیر برای پیشرفت خود سهیم باشد.

مهاجر قهر از صندوق رای را به ضرر مردم خواند و گفت: انتخابات بهترین فرصت برای نمایش مردم‌سالاری دینی و حضور مردم در امر تمدنی و جهادگونه است.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای حضور مردم پای صندوق‌های رای در سراسر ایران اسلامی از جمله گلستان فراهم شده است، افزود: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای تجدید پیمان دوباره با شهدای انقلاب اسلامی و شهدای خدمت به ویژه شهید رئیسی است.

دست رد مردم به پویش «نه به حضور» رسانه‌های معاند

رییس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات پس از حادثه تلخ سقوط بالگرد رییس جمهور نشان می‌دهد مردم به انقلاب اسلامی پایبند هستند، تصریح کرد: هر چقدر مردم از انقلاب اسلامی و رییس جمهور حمایت کنند پیشرفت‌های بیشتری برای ایران اسلامی حاصل می‌شود لذا دشمنانی که با اعمال تحریم‌ها به دنبال توقف مردم هستند امروز با راه‌اندازی پویش «نه به حضور» به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات هستند.

مهاجر کودکان را همیاران رای خواند و گفت: در انتخابات گذشته کودکان هم پای صندوق‌ها حاضر شده و رای والدین خود را درون صندوق‌ها می‌انداختند که امیدواریم در روز جمعه هشتم تیر ماه نیز در جشن ملی خانوادگی شرکت کنند.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه کشورهای غربی ادعای دموکراسی دارند اما تا به حال مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات را به چشم ندیدند، اینکه ملت ایران با گذشت چهار دهه از انقلاب روی پای خود می‌ایستد و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی است برای دشمن قابل تحمل نیست.

یک گلستان پای کار ایران؛ بهار سیاسی در دل تابستان

دادستان مرکز گلستان نیز از رصد دقیق فضای مجازی استان در روزهای منتهی به انتخابات هشتم تیر خبر داد و اظهار کرد: اجازه فعالیت به کسانی که به دنبال خدشه‌دار کردن وحدت ملی هستند، نمی‌دهیم.

هشدار دستگاه قضا به متخلفان انتخاباتی

محمود اسپانلو با تاکید بر اینکه با هر کسی که برای خدشه‌دار کردن وحدت ملی گام بردارد طبق قانون برخورد خواهد شد، افزود: مطالب غیرمستند و اثبات نشده جز التهاب‌آفرینی در جامعه دستاورد دیگری ندارد لذا منتشرکنندگان چنین مطالبی باید پاسخگوی دستگاه قضا باشند.

رییس کل دادگستری گلستان هم از روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و هواداران آنها در گلستان خواست طبق قانون عمل کرده و از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی و هر اقدامی که امنیت روانی و سلامت انتخابات را خدشه‌دار کند، بپرهیزند.

حیدر آسیابی از فعالیت شعبه‌های رسیدگی به جرایم انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی گلستان خبر داد و متذکر شد: هیچ کس حق ندارد از خط قرمزها عبور کند.

یک گلستان پای کار ایران؛ بهار سیاسی در دل تابستان

وی به افرادی که به دنبال القای تقلب در انتخابات و دامن زدن به شایعات، تخریب نامزدها و اقداماتی مشابه هستند هشدار جدی داد و گفت: برای برخورد با این افراد تعلل نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، هرچه این انتخابات پرشکوه‌تر برگزار شود رئیس جمهور آینده با اقبال بیشتر مردم به کرسی ریاست جمهوری می‌رسد و این حضور زمینه‌ساز امنیت، اقتدار و دافع تهدیدهای دشمن خواهد بود.

پشتیبانی آرای مردم از رئیس جمهور آینده، افزون‌بر اینکه قاطبه مردم را از انتخاب‌شان راضی نگه می‌دارد پشتیبانی محکم برای آینده این کشور می‌شود و قدرت چانه‌زنی رئیس جمهور را در مذاکرات مختلف و میادین بین‌المللی دوچندان خواهد کرد از این رو آرای مردم و حضور پرشور آنان پای صندوق‌های رای بر خلاف گفته امپراطوری‌های دروغ که به دنبال تزلزل پایه‌های انقلاب اسلامی هستند بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما