شناسهٔ خبر: 67276240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخاب چهاردهم / در ستادهای انتخاباتی فارس چه می‌گذرد؟

شیراز-ایرنا-چهره فارس این روزها حال و هوای انتخاباتی دارد؛ شهرها و روستاها در گوشه گوشه این استان هم از تب و تاب انتخابات بی‌بهرە نماندە و با افتتاح ستاد نامزدهای ریاست جمهوری، همهمەای میان مردم بە راە انداخته‌اند، ستادهایی که در تلاشند تا بر شور انتخاباتی بیفزایند و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تعیین کننده این مهم باشند که چە کسی بر مسند ریاست جمهوری خواهد نشست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، گرداگرد هم نشسته‌اند و تحلیل و روایت خود را از تغییر فضای جامعه ارائه می‌دهند؛ یکی از فردای پیروزی احتمالی می‌گوید و دیگری برنامه‌ها و اهداف کاندیداها را برای جمع پیرامونش مرور می‌کند.

داغ شدن تنور انتخابات در ستادهای فارس

برخی آمده‌اند تا ایده و پیشنهادات خود را مطرح کنند و برخی هم در حال رتق‌وفتق امورند؛ هر کسی به سهم و ظن خود یک گوشه کار را گرفته و در تلاش است تا برنامه‌ها را به نحو احسن پیش ببرد.

هر لحظه به جمعیت داخل سالن اضافه می‌شود و همهمه بیشتری مکان برگزاری تجمع را فرا می‌گیرد؛ مکانی که دور تا دور آن با پوسترهای تبلیغاتی و بنر بزرگی از چهره نامزد انتخاباتی مزین شده و قرار است محلی برای گفت‌وشنود مردم با نمایندگانی از کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری باشد.

گویا با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات تنور تبلیغات و نظرسنجی‌ها داغ‌تر شده و در کنار فعالیت‌های انتخاباتی جریان‌ها، احزاب و هواداران کاندیداها در رسانه‌ها و فضای مجازی، تبلیغات رسمی نیز فضای مطلوبی را برای معرفی و تبلیغ نامزدهای انتخاباتی فراهم کرده‌اند؛ انتخاباتی که قرار است روز جمعه هشتم تیرماه برگزار شود.

انتخاب چهاردهم / در ستادهای انتخاباتی فارس چه می‌گذرد؟

در این دوره از انتخابات «مسعود پزشکیان»، «سعید جلیلی»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی»، «محمدباقر قالیباف» و «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» ۶ نامزد تأیید صلاحیت شده هستند که تا ۲۴ ساعت پیش از شروع اخذ رأی یعنی ساعت هشت صبح پنج‌شنبه هفتم تیرماه فرصت دارند تبلیغات خود را در خصوص اهداف و برنامه‌هایشان انجام دهند.

معرفی روسای ستادهای انتخاباتی فارس

بدین‌ترتیب همزمان با آغاز برنامه‌های تبلیغاتی رادیوتلویزیونی، ستادهای انتخاباتی نیز در استان‌های مختلف کشور برپا و رؤسا و مسئولان این ستادها هم مشخص شده‌اند.

در استان فارس هم طرفداران برخی کاندیداها با تشکیل ستادهای مردمی به صورت منسجم در حال فعالیت هستند و اکثر این ستادها در چند روز اخیر با معرفی رؤسا کار خود را کلید زده‌اند.

بر همین اساس جعفر طاهری به عنوان رییس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی معرفی و احمد رنجبر مسئول ستاد سعید جلیلی شده است.

عبدالرزاق موسوی نیز به عنوان رییس ستاد مسعود پزشکیان منصوب شده و هادی قاسمپور صادقی ریاست ستاد سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را بر عهده دارد.

مجید فروردین هم مسئولیت ستاد محمدباقر قالیباف را عهده‌دار است‌.

انتخاب چهاردهم / در ستادهای انتخاباتی فارس چه می‌گذرد؟

برپایی ستادهای مردمی و امور بانوان

امسال همچنین ستادهای مردمی و امور بانوان برخی از نامزدها نیز راه‌اندازی شده و این ستادها هم فعالیت‌های قابل توجهی را برای تبلیغ و معرفی کاندیداها آغاز کرده‌اند.

در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اما عمده فعالیت طرفداران نامزدها و جریانات سیاسی در شهرها و روستاهای مناطق مختلف کشور در فضای مجازی دنبال می‌شود.

اگر چه در این دوره از انتخابات تبلیغات میدانی در سطح معابر و خیابان‌ها به پایین‌ترین سطح خود رسیده اما تبلیغات نامزدها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محلی استان بسیار پررنگ‌تر از قبل است‌.

در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف، شور و حال انتخابات غوغا می‌کند و هواداران نامزدها در این شبکه‌ها در تلاشند با معرفی نقاط مثبت نامزد مورد اعتماد خود مخاطبان بیشتری را برای رأی دادن ترغیب کنند.

انتخاب چهاردهم / در ستادهای انتخاباتی فارس چه می‌گذرد؟

ستادها در تکاپوی افزایش مشارکت‌های مردمی و معرفی نامزدها

در این هیاهو فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می شود، آنچه امیدبخش و حائز اهمیت است تشویق به حضور حداکثری و مشارکت گسترده در پای صندوق‌ها است.

رییس ستاد مردمی مسعود پزشکیان در استان فارس خواستار شرکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شده و گفته که شرایط کنونی و حساس جامعه نیازمند مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است تا رئیس جمهور آینده با تعداد آرای دلگرم کننده‌ای دولت خود را آغاز کند.

او که معتقد است مسئله اول انتخابات مشارکت مردم است و مشارکت باید افزایش پیدا کند چرا که بدون مشارکت انتخابات معنا ندارد درباره حضور نماینده اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات گفت: امروز در شرایط خاصی قرار داریم و حضور پزشکیان در انتخابات فرصتی برای اصلاح طلبان و تمام علاقمندان به این تفکر را فراهم کرده است.

سایر روسای ستادهای انتخاباتی نیز ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی در تکاپوی معرفی نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و ارائه برنامه‌های آنها به عموم مردم هستند.

رییس ستاد مرکزی محمد باقر قالیباف در فارس در رابطه با این نامزد انتخاباتی گفت: در بین ۶ نامزد حاضر در عرصه رقابت انتخاباتی، قالیباف بهترین گزینه برای ادامه موفقیت‌های شهید آیت‌الله رییسی است.

او معتقد است با وجود اینکه دکتر قالیباف در رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۶ به نفع رییسی کناره‌گیری کرد اما امروز مواضع برخی دوستان نشان می‌دهد که قصد کناره گیری ندارند یا این کار را به سختی انجام خواهند داد.

به گفته رییس ستاد قالیباف در برنامه‌های کلان توسعه‌ای کشور نتوانستیم به حد انتظارات برسیم و در ۶ برنامه توسعه کشور تقریبا ۳۰ درصد از این سند اجرایی شده که نشان از ضعف ما در بخش اجرایی کشور است و این می‌تواند با تسلط رئیس مجلس یازدهم و دوازدهم بر برنامه هفتم به یک فرآیند مثبت تبدیل شود.

رییس ستاد انتخاباتی قاضی زاده هاشمی هم بر این باور است که در استان فارس جوانان و نخبگانی هستند که با شناختی که در دوره قبل به دکتر امیر حسین قاضی زاده هاشمی داشتند و علاقه‌مند به گفتمان ایشان بودند، از این رو فعالیت‌های ستاد مردمی وی با حضور جوانان و نخبگان تشکیل شده است.

بدون شک این رقابت‌ها برای کاندیداها و تیم آن‌ها بسیار نفس‌گیر، حساس، پر تنش و طاقت‌فرساست

با این حال در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهر شیراز کم و کاستی‌هایی نیز به چشم می‌خورد.

در این دوره جای خالی تریبون‌های آزاد احساس می‌شود و به نظر می‌رسد تشکل‌های دانشجویی هنوز هم آن طور که باید فعالیت‌های خود را پیرامون انتخابات آغاز نکرده‌اند.

دیرکرد در راه‌اندازی و شروع دیرهنگام فعالیت‌ برخی از ستادها در استان فارس نیز موجبات سردرگمی هواداران برخی از کاندیداها را در چند روز اخیر فراهم کرده؛ هرچند این ستادها نیز در حال راه‌اندازی هستند و به نظر می‌آید در هفته پیش رو رقابت‌ها با شدت بیشتری ادامه یابد، رقابت‌هایی که در قالب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در پی عروج ناگهانی شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، زودتر از موعد چهارساله شکل گرفته و به مهم‌ترین میدان رقابت سیاسی کاندیداها تبدیل شده است.

و حالا مردم فارس مشتاقانه منتظرند تا ببینند چه کسی سکاندار ریاست جمهوری می‌شود؛ مردمی که ایجاد شغل و رونق اقتصادی و عمل به وعده‌های انتخاباتی مهمترین خواسته‌ و انتظار آنها از سیاستمداران دولت چهاردهم است و قرار است روز هشتم تیرماه دوشادوش دیگر هموطنان خود در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

انتخاب چهاردهم / در ستادهای انتخاباتی فارس چه می‌گذرد؟

به گزارش ایرنا،ستاد انتخابات کشور در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار کرده است.

شورای نگهبان، اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

نظر شما