شناسهٔ خبر: 67315478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در بهار امسال

توزیع ۲۶۲۰ تن آرد بین روستاییان و عشایر استان اصفهان

در سه ماه اول امسال۲۶۲۰ تن آرد در بهار امسال بین روستاییان و عشایر استان اصفهان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

 

توزیع ۲۶۲۰ تن آرد بین روستاییان و عشایر استان اصفهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: این مقدار شامل حدود ۶۵ هزار کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی بین روستاییان بدون نانوایی و عشایر استان توزیع شده است.
محسن ضیایی افزود: دولت طرح توزیع آرد یارانه‌ای را برای حمایت از ساکنان روستا‌های بدون نانوایی و ارتقاء معیشت مردم ساکن در این روستا‌ها به‌طور مرتب در برنامه کاری خود دارد.
وی گفت: نظارت بر توزیع آرد روستایی بر عهده شورای اسلامی، بخشداری و فرمانداری محل است که عاملان توزیع فهرست نهایی را در سامانه یکپارچه آرد کشور (سیما) بارگذاری و ثبت می‌کنند وسهمیه مورد نظر به‌طور ماهانه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
شمار عشایر استان اصفهان بیش از ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار است، عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.
این استان ۲۰ واحد کارخانه تولید آرد دارد.

 

نظر شما