شناسهٔ خبر: 67397127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عرصه پررونق کتابخانه‌های خراسان رضوی در دولت سیزدهم به ثمر نشست

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: دولت سیزدهم دوران پر رونق عرصه کتابخانه‌ها بود، به طوریکه در این دوران ١٨ باب کتابخانه در استان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین نوربخش روز پنجشنبه در محفل ادبی و شعرخوانی «چله شهدای خدمت» در کتابخانه مرکزی مشهد، افزود: برگزاری ۲۸ هزار رویداد فرهنگی از دیگر دستاوردهای کتابخانه های عمونی خراسان رضوی در سه سال گذشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: در دولت چهاردهم نیز شاهد شکوفایی و رونق حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه باشیم.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور نیز با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: حضور پرشور مردم در این انتخابات تاثیر به سزایی در آینده فرهنگی و اجتماعی کشور دارد.

مجتبی محمودی اظهار کرد: یک قاب ماندگار از شهید جمهور که همیشه در ذهن تاریخ باقی خواهد ماند، تصویر جاودان ایشان در سازمان ملل با در دست داشتن کتاب آسمانی قرآن است.

وی «خادم الکتاب بودن» را یکی از ویژگی های مهم شهیدجمهور دانست و گفت: برای تولید فکر ابتدا باید مصرف کننده علم و دانش بود.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملّی منطقه شرق کشور اضافه کرد: با کمال تاسف به واسطه شیوع استفاده از فضای مجازی، دچار توهم دانایی هستیم.

محمودی گفت: فضای مجازی باعث تولید دانش پراکنده، سطحی و کم عمق شده است و کمکی به بالا رفتن سطح فکری و غنی سازی فرهنگ جامعه نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، محفل ادبی و شعرخوانی «چله شهدای خدمت» همزمان با اربعین شهدای خدمت و به مناسبت بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت الله رییسی به همت محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور «علی اصغر شکفته، غلامرضا غلامرضایی دهسرخی و آرزو نصیری» از شاعران برجسته در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

نمایشگاه «یادگار ابراهیم» با محوریت دستاوردهای فرهنگی و کتابخانه ای در طول سه سال خدمت شهید جمهور نیز در این کتابخانه برپا شده است.

نظر شما