شناسهٔ خبر: 67259102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش تحرک سیاسی و فعالیت انتخاباتی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - روسای ستادهای انتخاباتی بیشتر نامزدهای ریاست جمهوری در خراسان جنوبی مشخص شده‌اند و با راه‌اندازی ستادهای مرکزی آنها در بیرجند به تدریج تحرک سیاسی و فعالیت انتخاباتی در این استان نیز رو به افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، با گذشت ۱۰ روز از تبلیغات انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری، روسای ستادهای انتخاباتی چهار نفر از ۶ نامزد ریاست جمهوری در خراسان جنوبی معرفی شدند و ستادهای استانی سه نامزد به طور رسمی آغاز به کار کرد.

تاکنون روسای ستادهای سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان و علیرضا زاکانی در خراسان جنوبی با حکم روسای ستادهای مرکزی این نامزدها منصوب شدند و خبر رسمی از انتصاب مسئولان ستاد مصطفی پورمحمدی و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در استان منتشر نشده است.

با این وجود تبلیغات محیطی از سوی ستادهای انتخاباتی پررنگ نیست و به نظر می‌رسد تبلیغات در فضای مجازی رویه غالب مانند انتخابات قبلی است همچنین عموم مردم دیدگاه، شعار و برنامه‌های نامزدها را از طریق صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات دنبال می‌کنند.

از این نگاه، شاهد شور و هیجان انتخاباتی در خراسان جنوبی نیستیم و تحرکات هواداران نامزدها نیز آنچنان که مانند ادوار قبلی در ذهن‌ها مانده است، دیده نمی‌شود.

افزایش تحرک سیاسی و فعالیت انتخاباتی در خراسان جنوبی

اما شور انتخاباتی در فضای مجازی بیشتر از فضای حقیقی ایجاد شده و شبکه‌های اجتماعی در رویدادی قابل پیش‌بینی به کانون گرم تبلیغات انتخاباتی نامزدها و حامیان آنان به ویژه بازنشر سخنان و مواضع نامزدهای ریاست جمهوری تبدیل شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب وارد کارزار رقابت‌های انتخاباتی در این استان شده‌اند و برای جلب آرای مردم به سمت نامزد مورد نظر خود در تلاش و تکاپو هستند اما تبلیغات انتخاباتی ستاد سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

اولین انتصاب به نام حجت الاسلام محمد مختاری به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در خراسان جنوبی رقم خورد و ستاد مرکزی این نامزد در بیرجند عصر سه‌شنبه ۲۲ خرداد افتتاح شد.

وی که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی در خراسان جنوبی بود، از فعالیت ستادهای انتخاباتی جلیلی در شهرستان‌های استان نیز خبر داده است.

افزایش تحرک سیاسی و فعالیت انتخاباتی در خراسان جنوبی

سعید جلیلی روز بعد - چهارشنبه ۲۳ خرداد - در اولین سفر انتخاباتی به بیرجند سفر کرد و مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفت.

برنامه اصلی سفر چند ساعته جلیلی به بیرجند دیدار مردمی در هیئت ابوالفضلی (مصلی قدیم) این شهر بود و از ساعتی قبل جمعیت زیادی در این مکان حضور یافتند.

۲۴ خرداد مسعود صادقی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان خراسان جنوبی معرفی شد. وی فعال سیاسی اصولگرا و شهردار اسدیه مرکز شهرستان درمیان است.

ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان جنوبی سه روز بعد به طور رسمی در بیرجند افتتاح شد.

افزایش تحرک سیاسی و فعالیت انتخاباتی در خراسان جنوبی

تبلیغات برای جلیلی و قالیباف در فضای پیرامونی شهرهای استان به چشم نمی‌خورد اما هواداران آنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، مسئولان ستادهای استانی این نامزدها نیز برای ایراد سخنرانی در محافل و جلسات مختلف حضور دارند.

احمد حاجی زاده هم ۲۴ خرداد به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان خراسان جنوبی منصوب شد. وی فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند است.

ستاد انتخاباتی پزشکیان شامگاه ۲۷ خرداد در بیرجند آغاز به کار کرد و فعالیت تبلیغاتی هواداران این نامزد هم بیشتر در فضای مجازی تا حقیقی به چشم می‌خورد.

افزایش تحرک سیاسی و فعالیت انتخاباتی در خراسان جنوبی

هنوز خبری از فعالیت ستادهای علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در خراسان جنوبی نیست اما بتازگی علی اشرفیان به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مردمی زاکانی در این استان معرفی شد.

۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هستند که از بیستم خرداد تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز انتخابات، فرصت تبلیغات دارند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما