شناسهٔ خبر: 67288265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

یک استاد بسیجی:

اساتید بسیجی پیشرو پیشرفت در جامعه اسلامی هستند

یک استاد بسیجی گفت: اساتید بسیجی به عنوان یکی از اثرگذارترین قشر علمی و فرهنگی کشور، دارای ویژگی تخصص و دانش در کنار تعهد و اخلاص هستند، فلذا پیشرو پیشرفت در جامعه اسلامی هستند.

صاحب‌خبر -

محمد حسین جواهری یک استاد بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، اظهار کرد: ۳۱ خرداد ماه، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است. زندگی این شهید بزرگوار که دارای درجات علمی شاخص می‌باشد، سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری و جهاد بوده است، ولذا وی به عنوان یک دانشمند عارف و استاد اخلاق عملی و همزمان فرمانده نظامی و در یک کلام شخصیت علمی و انقلابی کم نظیر، الگوی مناسب برای اساتید می باشد.

وی افزود: سالروز شهادت مصطفی چمران فرصتی است برای مرور و درس آموزی از ویژگی‌های برجسته این استاد بزرگوار و لذا این روز به عنوان روز بسیج اساتید نام گذاری شده است.

این استاد بسیجی بیان کرد: نقش اساتید متخصص، متعهد، متدین و مجاهد یا بطور خلاصه استاد بسیجی، نقشی بی بدیل در نظام علمی و فرهنگی است.

عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم ابراز کرد: آموزش علوم و فنون به لحاظ ویژگی‌های فرهنگی اسلامی منجر به سرافرازی جامعه اسلامی‌مان خواهد شد.

جواهری یادآور شد: وقتی از استاد مجاهد صحبت می‌کنیم، منظور صرفا حضور استاد در میدان جنگ نظامی نیست، بلکه تلاش جهادگونه برای پیشرفت علمی همراه با خودباوری و امیدآفرینی با لحاظ فرهنگ اصیل اسلامی و مجاهدت است و این همان چیزی است که از اساتید بسیجی مورد انتظار است.

این استاد بسیجی ادامه داد: اساتید بسیجی صرفا نقش آموزشی ندارند، بلکه م‌ بایست در پیشرفت علمی، تربیتی، اخلاقی و به عبارتی پیشبرد جامعه اسلامی متمدن نقش داشته باشند و نوع نگاه و رفتار آنها بر همین مبنا باشد. 

هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم اذعان کرد: استاد بسیجی استادی است که علاوه بر دانش و تخصص خصوصیاتی همچون خلاقیت، بروز بودن، اخلاق مداری، تعهد، ولایت مداری و امیدآفرینی و بصیرت نیز دارد. استادی که در یک کلام خصوصیات همچون شهید چمران در او نهادینه باشد. 

جواهری ادامه داد: اساتید بسجی به عنوان یکی از فرهیخته ترین و اثرگذارترین قشر علمی و فرهنگی کشور، دارای ویژگی تخصص و دانش در کنار تعهد و اخلاص هستند و لذا می توانند به عنوان پیشرو در جامعه اسلامی نقش ایفا کنند.

وی افزود: جایگاه اساتید به عنوان رکن اصلی در دانشگاه‌ها و در تعلیم و تربیت و بصیرت افزایی دانشجویان که الگوی فرهیخته جامعه شناخته می شوند، بسیار مهم و استراتژیک است.

این استاد بسیجی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری اساتید فرماندهان و دانشجویان افسران جنگ نرم هستند، فلذا استاد بسیجی با فعالیت های علمی، پژوهشی همراه با رویکرد معنوی می تواند نقش موثر خود را در جامعه ایفا نماید.

نظر شما