شناسهٔ خبر: 67288320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور وزیر صمت

افتتاح واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان

واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان عصر امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، طرح واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان قسمتی از طرح نیروگاه گازی گهران است که برق مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر را تامین می‌کند.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توان نیرو‌های متخصص داخلی برای اجرای طرحهای بزرگ گفت: از این که این طرح با طراحی و اجرای نیرو‌های جوان و بومی انجام شده جای خوشحالی و تبریک دارد.

مدیرعامل شرکت گهر انرژی سیرجان و مجری این طرح گفت: با مصرف فعلی منطقه گل گهر ۴۵۰ مگاوات است که بر اساس برنامه ریزی در سال ۱۴۰۴ به ۲ هزار مگاوات خواهد رسیدو این شرکت طرح ۵۰۰ مگاواتی در دست اقدام دارد که قرار داد آن منعقد شده است.

احسان موسی احمدی صریح کرد: واحد نخست گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گهران با ۱۸۳ مگاوات برق به بهره برداری رسیده است و امروز واحد دوم این نیروگاه نیز با تولید ۱۸۳ مگاوات در مدار قرار می‌گیرد.

بگفته وی: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان نیز تا سال ۱۴۰۴ به برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گهر انرژی سیرجان و مجری این طرح بیان کرد: برای گاز رسانی به این مجموعه خط ۱۰۰ کیلومتری از خط لوله گاز عسلویه به کرمان ساخته شده است که تمام نیاز گازی این طرح را تحت پوشش قرار می‌دهد و آب مورد نیاز از خط انتقال آب خلیج فارس تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گهر انرژی سیرجان ادامه داد: بلوک ۲ این نیروگاه، ۲ واحد گاز و یک واحد بخار است که امروز واحد دوم گاز این بلوک به بهره برداری می‌رسد.

وزیر صنعت و معدن دیروز در سفری ۲ روزه برای افتتاح و بازدید از طرح‌های صنعتی و معدنی وارد استان کرمان شده است.

نظر شما