شناسهٔ خبر: 67289159 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت گل‌گهر رقم خورد؛

تاکید وزیر صمت بر حرکت به سمت خلق ارزش بالاتر و تولید تجهیزات با ارزش افزوده بیشتر شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

وزیر صمت در جریان بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر بر حرکت به سمت خلق ارزش بالاتر و تولید تجهیزات با ارزش افزوده بیشتر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، در سفر «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان، پروژه‌های منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر شامل نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات معدنی و واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی به بهره‌برداری رسید.

علی‌آبادی در این مراسم گفت: آنچه اهمیت دارد این است که شرکت‌هایی همچون گل‌گهر بایست به نیروی متخصص داخلی و توان مهندسی خود اهتمام داشته باشد.

وی با تاکید بر تولید دانش‌بنیان صادرات‌محور افزود: باید به سمت خلق ارزش بالاتر و تولید و ساخت تجهیزات با ارزش افزوده بیشتر، حرکت کنیم.

«محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: به همت مدیران جوان، فعال و خوش‌فکر در گل‌گهر، امروزه از معدن تا محصول نهایی در این منطقه معدنی و صنعتی وجود دارد

وی افزود: شرکت‌های مختلفی نیز ذیل این مجموعه شکل گرفته که علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، هم‌افزایی با مجموعه‌های مختلف ایجاد کرده است.

استاندار کرمان اضافه کرد: گل‌گهر در زمینه تامین انرژی نیز قدم‌های خوبی برداشته و موفق بوده است، ضمن اینکه به سمت تولید برق بیش از نیاز رفته و باری از دوش شبکه بر‌می‌دارد.

وزیر صمت واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گهر انرژی را افتتاح کرد

افتتاح واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گهر انرژی یکی از دو طرح مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر بود که عصر پنجشنبه با حضور وزیر صمت انجام شد.

مصرف فعلی برق منطقه گل‌گهر ۴۵۰ مگاوات است که براساس برنامه‌ریزی مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر در سال ۱۴۱۰ به ۲ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

برای این منظور شرکت گهر انرژی شکل گرفته و در دو بلوک، تامین برق مجموعه را دنبال می‌کند.

بلوک ۲ نیروگاه گهر انرژی شامل ۲ واحد گازی با ظرفیت هر کدام ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است که امروز واحد گازی اول آن (واحد سوم‌ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گُهران) به بهره‌برداری رسید.

نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات معدنی دیگر پروژه شرکت گل‌گهر بود. براساس این پروژه بیش از ۶۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات معدنی با سرمایه‌گذاری ارزی ۴۷ میلیون یورو نوسازی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما